کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله مکارم شیرازی:

رمضان به معنای خالص شدن و دوری گزیدن از لغزش هاست

خبرگزاری ايسنا , 19 تير 1392 ساعت 11:45

قم نیوز: آیت الله مکارم شیرازی، در ویژه برنامه سحرگاه روز اول ماه مبارک رمضان در شبکه نور استان قم درباره فضیلت ماه رمضان صحبت کرد.


به گزارش قم نیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در ویژه برنامه سحرگاه روز اول ماه مبارک رمضان در شبکه نور استان قم درباره فضیلت ماه رمضان عنوان کرد:این ماه نسبت به سایر ماههای سال دارای فضیلت و جایگاه بیشتری است و 70 برابر دیگر ماهها فضیلت دارد.
 
این مرجع عالی قدر افزود:در حقیقت ماه مبارک رمضان تجدید بیعت امت مسلمان با اسلام و پیامبر عظیم الشان(ص) می باشد و احادیث و روایات فراوانی پیرامون فضیلت این ماه مبارک بیان شده است.
 
وی به حدیثی در این باره اشاره و تصریح کرد:ماه رمضان، ماه پاکیزگی و دوری گزیدن از لغزشهاست و جان و روح انسان به واسطه این ماه مبارک از آلودگی ها شسته می شود و در سایه این ماه عزیز گناهان از میان می رود.
 
آیت الله مکارم شیرازی ماه رمضان را مطابق با احادیث و ورایات اسلامی ماه اخلاق دانست و گفت:در اخلاق و منش انسان ناخالصی هایی وجود دارد که ماه رمضان با انسان سازی خود این ناخالصی ها را خالص و شفاف می سازد.
 
این عالم بزرگوار افزود:همچنین طبق تاکیدات دین مبین اسلام ماه مبارک رمضان، ماه انجام وظایف می باشد و انسان با وظایف سنگین الهی خود مورد آزمون قرار می گیرد که مهم ترین آزمون ها برای آماده سازی انسان مقابله با گناه است.
 
وی در ادامه سخنان خود خطاب به جوانان نیز خاطرنشان کرد:برای جوانان عزیز سه توصیه در این ماه مبارک دارم و از آنان می خواهم در زندگی خود توبه از گناه، نیکوکاری و انس با قرآن کریم را از یاد نبرند.
 
آیت الله مکارم شیرازی افزود:هر یک از این سه سفارش آثار ارزشمندی در انسان دارد به گونه ای که توبه از گناه، انسان را پاک می کند و نیکوکاری و کمک به نیازمندان برای انسان آرامش به همراه دارد و از سوی دیگر تدبر و انس با قرآن کریم راه زیستن را به انسان می آموزد.
 
وی در پایان بر قرائت و الفت با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان تاکید و عنوان کرد:در کنار قرائت قرآن باید در هر یک از آیات آن نیز تدبر و اندیشه صورت گیرد و انسان باید قرآن را به عنوان نسخه زندگی اش برای رهایی از گمراهی به کار گیرد.


انتهای پیام/122


کد مطلب: 15083

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/15083/رمضان-معنای-خالص-شدن-دوری-گزیدن-لغزش-هاست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir