کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حجاب ارزشی معنوی و لازمه شخصیت بانوی ایرانی است

خبرگزاری تسنیم , 19 تير 1392 ساعت 20:40

قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و قائم مقام موسسه آموزش پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: حجاب ارزشی معنوی است که لازمه شخصیت یک بانوی ایرانی است.


به گزارش قم  نیوز، حجت الاسلام محمود رجبی اظهار کرد: حجاب موجب صیانت خواهران از آسیب‌هایی که در جهت بی حجاب به آن‌ها می‌رسد.
 
عضو جامعه مدرسین ادامه داد: حجاب یک نوع آرامش روانی برای خواهران و برادران به دنبال خواهد داشت، یعنی وجود حجاب موجب می‌شود که آشفتگی روانی مرد و زن از بین برود.
 
قائم مقام موسسه آموزش پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه با اشاره به دیگر آثار عفاف و حجاب در جامعه تصریح کرد: حجاب موجب آرامش و امنیت جوانی افراد جامعه می‌شود و از طرفی شخصیت و کرامت نفسانی را در وجود افراد ایجاد می‌کند.
 
حجت الاسلام رجبی با بیان این که وجود حجاب موجب استحکام پیوند خانواده می‌شود خاطر نشان کرد: رعایت عفاف و حجاب از این که جامعه دچار سستی روابط خانوادگی  شود جلوگیری می‌کند.وظیفه زن و شوهر تقویت عشق و محبتی است که خداوند در وجودشان ایجاد کرده است، که این مسئله در سایه حجاب بیشتر می‌شود و هر اندازه که بی حجابی رواج پیدا کند، بدون شک محبت بین همسران تضعیف خواهد شد.
 
قائم مقام موسس آموزش پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: جامعه ای که دچار بدحجابی شود، زمینه را برای انواع مفاسد اجتماعی فراهم می‌کند و وجود حجاب باعث جلوگیری از بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی است.
 
عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: دستگاه‌های مربوط در زمینه رعایت عفاف و حجاب اقدامات بسیاری انجام داده اند اما جمهوری اسلامی هنوز به شایستگی  لازم در زمینه حجاب نرسیده است.

 
انتهای پیام/122


کد مطلب: 15101

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/15101/حجاب-ارزشی-معنوی-لازمه-شخصیت-بانوی-ایرانی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir