کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل سیاسی استانداری قم:

آموزه‌های عاشورا معیاری برای بصیرت داشتن در صحنه‌های غبارآلود است

خبرگزاری فارس , 18 آبان 1392 ساعت 11:40

قم نیوز: مدیرکل سیاسی استانداری قم گفت:‌ آموزه‌های عاشورایی ملاک و معیاری برای عمل کردن، برای موضع‌گیری کردن و برای بصیرت داشتن در صحنه‌های غبارآلود است و عزت‌مندی و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ریشه در پیروی از این مکتب دارد.


به گزارش قم نیوز، سهراب محمودی، امروز با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان اظهار داشت:‌ محرم صرفاً یک حادثه یا واقعه تاریخی نیست بلکه یک صراط و یک مسیر روشن برای هدایت جامعه است چراکه در قیام امام حسین (ع) شاهد تجلی پیام‌های بسیار درخشان و مختلفی هستیم که ارائه کننده مجموعه‌ای از آموزه‌ها و تعالیم بلند اسلام و ارزش‌های والای اسلامی و انسانی از جمله عزت، شجاعت و اقتدار است.
 
وی ادامه داد: تحلیل و تبیین صحیح عبرت‌های نهضت عاشورا از مهم‌ترین نیازهای جامعه امروز است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند برای جلوگیری از تکرار تاریخ و از دست ندادن فرصت‌ها همواره باید عبرت‌ گرفتن از کربلا برای فرزندان انقلاب درس اول باشد.
 
مدیرکل سیاسی استانداری قم افزود: حادثه کربلا اگر چه به ظاهر یک حادثه بود اما تبدیل به یک مکتب شد و فرهنگ عاشورا همواره مایه حرکت و جنبش و پایگاهى براى جهش به سوى طاغوت ستیزى و کفرزدایى بوده است و در دهه‏ها و قرن‏هاى پس از عاشورا، حرکت‌هاى عدالت‏خواهانه و آزادى‌طلبانه متعددى شکل گرفت و بسیاری از انقلابیون و عالمان دینی و متعهد با الگو قرار دادن این قیام احیای دین اسلام را وجهه همت خویش قرار دادند.
 
وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری و زعامت امام خمینی (ره) را می‌توان بارزترین و موفق‌ترین انقلاب نشات گرفته از عاشورای حسینی به شمار آورد چراکه همانگونه که امام حسین (ع) هدف خود را اجرای سیره جدشان، امر به معروف و نهی از منکر، عدالت گستری و ایستادگی در مقابل ظلم اعلام کردند امام خمینی (ره) نیز چه قبل از تبعید و چه پس از آن به صراحت اعلام کردند که ما در مقابل طاغوت زمان ایستادگی می‌کنیم.
 
محمودی ادامه داد: آموزه‌های عاشورایی ملاک و معیاری برای عمل کردن، برای موضع‌گیری کردن و برای بصیرت داشتن در صحنه‌های غبارآلود است و عزت‌مندی و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ریشه در پیروی از این مکتب دارد.
 
وی مکتب حسینی را مکتب عزت‌آفرین و کرامت‏ساز دانست و افزود: از همین رو است که در گذر زمان خصال نیک و پسندیده حسینی بیشتر جلوه کرده است و چشمان تیزبین تاریخ، همواره عزت و صلابت آموزگار بزرگ کربلا را ثبت و ضبط کرده است.
 
انتهای پیام/125


کد مطلب: 16500

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/16500/آموزه-های-عاشورا-معیاری-بصیرت-داشتن-صحنه-های-غبارآلود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir