کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاثیرپذیری اقتصاد از سیاست باید کمتر شود

خبرگزاری تسنیم , 15 خرداد 1393 ساعت 11:11

قم نیوز:مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اقتصاد و سیاست در کشور ما بسیار به هم متصل هستند در حالی که این دو نقطه مجزا است و نباید این قدر اقتصاد از سیاست متاثر باشد.


به گزارش قم نیوز، آیت الله حسینی بوشهری, در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی، اظهار کرد: روز ۱۵ خرداد را گرامی می داریم و امیدواریم بتوانیم یکی از ادامه دهندگان راه امام راحل باشیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: به نکات خوبی در زمینه بانکداری اشاره شد و در این زمینه ما حوزویان دغدغه زیادی داریم که بخشی به عنوان دغدغه دینی ماست و بخشی به عنوان دغدغه‌های ما در زندگی اجتماعی و از اینکه گفتید تورم مهار شده است، خوشحال شدیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید منابع خود را در تولید متمرکز کنند و تولید، اولویت اول بانک ها شود و نکته دیگر اینکه به نظر من، اقتصاد و سیاست در کشور ما بسیار به هم متصل هستند در حالی که این دو نقطه است و نباید این قدر اقتصاد از سیاست متاثر باشد.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: گاهی یک جمله از سوی شما یا دیگران، سیاسی برداشت می شود و تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد و این درست نیست و باید کاری شود که این طور نباشد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: در بحث مذاکرات ژنو گاهی احساس می‌شود با یک لبخند، اقتصاد دچار تغییر می‌شود و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی گفته اند، سیاست باید درون زا و برون‌نگر باشد که با یک لبخند اقتصاد دچار تغییر نشود و با یک اخم مشکل ایجاد نشود.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: امروزه بانک‌ها بسیار گسترش یافته اند و مشخص نیست چه ضرورتی دارد این همه بانک در کشور باشد که با هم دیگر رقابت هم کنند و سودها را بالا ببرند و در نهایت بانک مرکزی مجبور شود حد سود را مشخص کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پایین بودن درصد سود در کشورهای خارجی، تصریح کرد: درصد سودی که بانک های خارجی می دهند، بعضا بسیار کم است و هم سپرده گذار سود کمتری می‌گیرد و هم کسی که تسهیلات می گیرد، سود کمتری می دهد و آنها ادعای بانکداری اسلامی هم ندارند ولی ما از ابتدای انقلاب تلاش کردیم تا بانکداری اسلامی حاکم شود.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: دیگر مشکلی که وجود دارد، سودها و جریمه‌های تاخیر است و مکررا به ما مراجعه می کنند که بانک می خواهد خانه ما را ضبط کند و بخشی از ایشان، ضمانت کرده‌اند و حتی وام متعلق به خودشان نیست.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: باید با حوزویان رایزنی کنید تا پس از گذشت ۳۵ سال از انقلاب، بانکداری اسلامی حاکم شود و موفقیت شما، موفقیت ماست و ما دعا می‌کنیم که این دولت بتواند موفق باشد. مردم همگام هستند و پای کار هستند و در دفاع مقدس و دیگر صحنه ها همیشه حضور دارند.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 24109

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/24109/تاثیرپذیری-اقتصاد-سیاست-باید-کمتر-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir