کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم قم در مجلس:

آبگیری سدکوچری قم یک ماه دیگر پایان می‌یابد

پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم قم , 24 اسفند 1393 ساعت 14:58

قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از به اتمام رسیدن آبگیری سد کوچری تا یک ماه دیگر خبر داد. ​


به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی‌فراهانی به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی دیگر نماینده مردم قم در مجلس، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی و همچنین رئیس شورای اسلامی شهر قم از سد ۱۵ خرداد، سد کوچری و مسیر انتقال آب از سرشاخه‌های دز به سمت قم بازدید کرد.

بررسی وضعیت تأسیسات و سد ۱۵ خرداد، تونل و تلمبه‌خانه انتقال آب، روند اجرای سد کوچری و آبگیری سد از برنامه‌های این بازدید بود.

همچنین در جلسه‌ای که در محل کارگاه سد کوچری برگزار شد، مهمترین مشکلات و مسائل پیش روی تکمیل پروژه انتقال آب به قم و آبگیری سد با حضور پیمانکاران و کارشناسان طرح، مورد بررسی قرار گرفت.

انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قمرود از حدود ۲ سال پیش آغاز شده که برای بهره‌برداری کامل از آن باید سد مخزنی کوچری به اتمام برسد.

امیرآبادی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: برای اتمام انتقال آب به قم کارهای خوبی صورت گرفته و ساخت سد کوچری پیشرفت خوبی داشته که به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تملک نیاز داشت که این اتفاق نیز افتاد و تملک روستای کوچری نیز انجام شده و سد در حال آبگیری است و بیشتر از ۹۰ درصد ساخت آن انجام شده و مراحل پایانی خود را می‌گذارند و امیدواریم تا ماه آینده آبگیری آن به اتمام برسد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت سد کوچری به عنوان یکی از بخش‌های مهم و ضروری در مسیر تکمیل کامل چرخه پروژه آبرسانی قم گفت: امیدواریم پیگیری‌های موثری از طریق استان و دولت برای تامین منابع مالی مورد نیاز در ساخت این سد انجام بگیرد و نمایندگان استان نیز در حال پیگیری هستیم تا به‌زودی مشکل پیمانکاران برای تامین منابع مالی این پروژه حل شود.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 29444

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/29444/آبگیری-سدکوچری-قم-یک-ماه-دیگر-پایان-می-یابد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir