کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی مطرح شد

نهاوندیان: گشایش در زمینه تحریم‌ها، بازار صادراتی را در دسترس ایران قرار می‌دهد

پايگاه اطلاع رسانی قم نیوز , 17 فروردين 1394 ساعت 10:26

قم نیوز: رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: هرگونه گشایشی که در بحث رفع تحریم‌ها حاصل شود، بازار صادراتی را در دسترس ایران قرار می‌دهد و زمینه‌های امیدواری را برای بهبود وضع اقتصاد فراهم می‌کند.


به گزارش قم نیوز، محمد نهاوندیان صبح امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی، ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور به این مرجع تقلید شیعیان، اظهار داشت: سال جدید با افق‌های خوبی آغاز شده است که از جمله آن‌ها باران رحمت الهی با توزیع خوبی در کشور آغاز شده و امیدواریم مانند سال گذشته، واردات گندم ما کمتر شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: رونق اقتصادی و اشتغال هدف اصلی دولت در سال جاری است، امیدواریم وضع بهتری داشته باشیم و تورم نیز از آن حالت ۴۰ درصد بسیار کاهش یافته است. از سوی دیگر رونق در بازار نیازمند سرمایه در گردش است و از سوی دیگر خبرهای این روز بازار بورس برای واحدهای تولیدی مثبت بوده است.

وی تصریح کرد: بورس در چند روز گذشته ۴ هزار واحد افزایش یافت و نشان از استقبال سرمایه‌های خرد و کوچک از بازار سرمایه دارد. در بانک‌ها نیز به سبب کاهش تورم، امکان کاهش نرخ سود ایجاد شده و برای نخستین بار در چند سال گذشته، نرخ تورم کاهش یافته است و می‌تواند زمینه‌ساز کاهش نرخ سود شود که در نهایت سبب پایین آمدن نرخ تمام شده کالاهای ایرانی می‌شود.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: متاسفانه قدرت نظارت بانک مرکزی کامل نیست و برخی مؤسسات غیر منضبط دست به فعالیت زدند و در طول سالیان متعدد نسبت به جذب سپرده‌های مردم اقدام کرده‌اند و اکنون نیز سرمایه ای ندارند زیرا اقدام به ارائه تسهیلات کرده‌اند و بار آن‌ها به دوش دولت و بانک مرکزی می‌افتد.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: گشایشی که در بحث رفع تحریم‌ها حاصل شود، بازار صادراتی را در دسترس قرار می‌دهد و زمینه‌های امیدواری را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۲


کد مطلب: 29699

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/29699/نهاوندیان-گشایش-زمینه-تحریم-ها-بازار-صادراتی-دسترس-ایران-قرار-می-دهد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir