قم نگار: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: بررسی نظارت بر فرایند یاددهی و یادگیری آخرین و اساسیترین مرحله نظارت در نظام تعلیم و تربیت است و باید وزارت آموزش و پرورش نظارت بر این فرایند را در دستور کار خود قرار دهد.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش:
فرایند یادگیری در دانشآموزان توسط آموزش و پرورش رصد شود
خبرگزاری تسنیم , 14 آبان 1394 ساعت 17:26
قم نگار: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: بررسی نظارت بر فرایند یاددهی و یادگیری آخرین و اساسیترین مرحله نظارت در نظام تعلیم و تربیت است و باید وزارت آموزش و پرورش نظارت بر این فرایند را در دستور کار خود قرار دهد.
به گزارش قم نگار، عبدالرسول عمادی در حاشیه چهارمین نشست هماندیشی مدیران کل آموزش و پرورش منطقه شش کشوری که در استان قم برگزار شد، در گفتوگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته از سوی وزارت آموزش و پرورش استانهای کشور به شش منطقه گیلان، البرز، شهرستانهای تهران، تهران و قم تقسیم شده است.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در نشست هماندیشی مدیران کل آموزش و پرورش مدیران کل میتوانند در جمع محدودتر به تبادلنظر بپردازند، افزود: مدیران کل در این نشست، مسائل منطقهای را بررسی میکنند و مصوبات این جلسات در دبیرخانه وزارت آموزش و پرورش تکمیل و به نشست کلی مدیران و شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش منتقل میشود.
عمادی با اشاره به اینکه هر کدام از این نشستهای قطبی توسط یکی از مدیران آموزش و پرورش اداره میشوند، گفت: بررسی راهکارهای بهبود نظارت بر فرایند یاددهی و یادگیری و بررسی راهکارهای ساماندهی مشارکت مالی اولیای دانش آموزان در مدارس دو دستور کار چهارمین جلسه هماندیشی مدیران کل آموزش و پرورش منطقه شش کشوری است.
وی یکی از راهبردهای وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم را راهبرد ارتقاء مدیریت آموزشگاهی بیان و خاطرنشان کرد: در آموزشگاهها مدیران باید از فرایندهای موجود در کلاس آگاهی داشته باشند از همین رو راهبرد ارتقاء مدیریت آموزشگاهی در این نشست موردبحث و بررسی قرار میگیرد.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: بررسی نظارت بر فرایند یاددهی و یادگیری آخرین و اساسیترین مرحله نظارت در نظام تعلیم و تربیت است و باید وزارت آموزش و پرورش نظارت بر این فرایند را در دستور کار خود قرار دهد.
عمادی با اشاره به اینکه عمده دانش آموزان استان قم در شهر قم متمرکز هستند، گفت: در سالهای اخیر به مدارس حاشیهای در استان قم توجه خاصی شده است و باید این توجهات بیشتر شود.
وی خاطرنشان کرد: در استانهایی که جمعیت بیشتری از آنها در روستاها ساکن هستند توجه ویژهای به دانش آموزان مناطق روستایی میشود و در سالهای اخیر شاهد مشارکت مردم و خیران در تجهیز این مدارس بودهایم.
انتهای پیام/۱۳۷
کد مطلب: 33939