سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 38874
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مکارم شیرازی مطرح کرد

تاکید بر رفع مشکل فضاهای مجازی ناسالم/ تکفیک جنسیتی در دانشگاه‌ها حمایت شود/ جناح‌بازی‌ها چهره دانشگاه‌ها را تخریب نکند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید فضاهای مجازی ناسالم را از معضلات کنونی دانست و گفت: این بسترها مشکلات بسیاری برای اقشار مختلف جامعه اسلامی به دنبال دارند و در دیدار با رئیس جمهور رفع این مشکل مورد تاکید قرار گرفته است.
تاکید بر رفع مشکل فضاهای مجازی ناسالم/ تکفیک جنسیتی در دانشگاه‌ها حمایت شود/ جناح‌بازی‌ها چهره دانشگاه‌ها را تخریب نکند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار با محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور است، اظهار کرد: خروجی این وزارتخانه در سطوح مختلف جامعه اسلامی مورد استفاده قرار می‌گیرد به همین علت وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری باید سرمایه‌های بزرگ خود را نگهداری کرده و در راستای تعالی آن گام‌های مناسبی بردارد.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت موقعیت وزارتخانه باید مورد توجه مسؤولان این نهاد قرار گیرد، اضافه کرد: دانشگاه‌های کنونی نظام اسلامی از غرب وارد شده است در صورتی که در قرن‌های گذشته مسلمانان دانشگاه‌های اسلامی را به کشورهای غربی صادر می‌کردند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: علوم انسانی اسلامی باید در دانشگاه‌ها تدریس شود تا بتوانیم دانشجویان را به خودباوری مناسبی برسانیم؛ فرهنگ غربی باید از دانشگاه‌ها حذف و به جای آن فرهنگ دینی اسلام به دانشگاه‌ها اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه غرب برای ترویج فرهنگ خود در علوم جامعه‌شناسی تلاش می‌کند، عنوان کرد: باید نسبت به عرصه‌های علوم انسانی نگاه ویژه داشته باشیم زیرا احتمال نفوذ فرهنگ غربی به علوم انسانی نسبت به عرصه‌های دیگر بیشتر است.

آیت‌الله مکارم شیرازی جداسازی فرهنگ غربی از علوم انسانی را از رسالت‌های اصلی مسؤولان وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری برشمرد و ادامه داد: در دوران قبل از انقلاب اسلامی دانشگاه مقابل حوزه قرار داشت اما دانشجویان و حوزویان در انقلاب اسلامی در کنار یکدیگر قرار گرفته و ایران اسلامی را به قله‌های سرافرازی رساندند به همین علت باید تعامل این دو نهاد مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، تصریح کرد: پرهیز از جناح‌بازی یکی از موضوع‌های اولویت‌دار دانشگاه‌هاست زیرا جناح‌بازی‌ها چهره دانشگاه‌ها را تخریب می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی بر تامین آینده کاری دانشجویان تاکید کرد و گفت: وزارتخانه‌ها باید در کنار یکدیگر برای آینده دانشجویان برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان کرد: نمی‌توان در زمانی کوتاه تفکیک جنسی را در کشور اجرایی کرد اما این موضوع باید حمایت شود؛ طی هشت سال فعالیت دانشگاه دخترانه حضرت معصومه(س) در قم مورد غیر اخلاقی گزارش نشده و پیشرفت درسی نیز قابل توجه بوده است.

وی جلوگیری از فرار مغزها را از دیگر رسالت‌های وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری برشمرد و گفت: مهم‌ترین سرمایه جامعه اسلامی نخبگان است، کشورهای مختلف در جنگ‌های جهانی نابود شدند اما با تکیه بر نخبگان خود توانستند کشور خود را بازسازی کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه تدریس علوم کاربردی باید در دانشگاه‌ها توسعه یابد، مطرح کرد: آزادی اندیشه از اولویت‌های اصلی اسلام و نظام است اما در این راستا خط قرمزهایی تعیین شده است زیرا بشر باید در چارچوب سعادت آزادی داشته باشد به همین علت باید حدودی را بپذیرد؛ کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه‌ها باید خطوط قرمز را رعایت کنند تا آزادی اندیشه به طغیان اندیشه منجر نشود.

وی فضاهای مجازی ناسالم را از معضلات کنونی دانست و گفت: این بسترها مشکلات بسیاری برای اقشار مختلف جامعه اسلامی به دنبال دارند در دیدار با رئیس جمهور رفع این مشکل مورد تاکید قرار گرفته است تا جوانان از خطر این بسترها در امان باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه گروه‌های تکفیری مشکلات بسیاری برای جهان اسلام به دنبال داشته‌اند، مطرح کرد: اساتید دانشگاه در روشنگری و تبیین اسلام ناب محمدی رسالت مشخصی دارند که باید به آن عمل کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjxoet.uqeoazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما