کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری:

آیت‌الله ابن الرضا عالم به عمل و خادم شریعت بود/توجه به مسائل اعتقادی از نان شب واجب تر است

خبرگزاری فارس , 7 فروردين 1396 ساعت 11:00

قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: مرحوم آیت الله سیدمهدی ابن الرضا در طول زندگی با برکت خود عالم به عمل و خادم دین و شریعت مردم بود.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صالحی خوانساری در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله ابن الرضا خوانساری در مسجد اعظم قم اظهار کرد: دنیا محل خسران و خسارت است که اگر از آن غافل شویم خسران دیده و ضرر خواهیم کرد.

این مبلغ  حوزه علمیه ادامه داد: در عمر کوتاهی که انسان ها دارند، اگر نتوانند به آنچه که بر عهده آنها گذاشته شده در راستای خدمت رسانی به مردم و جامعه خود همت داشته باشند ضرر کرده و دچار خسران خواهند بود.

وی افزود: آیت‌الله ابن الرضا همچون چراغی هدایت‌گر، وظیفه هدایتگری و تربیت جامعه اسلامی خود را به خوبی ایفا کرد.

صالحی‌خوانساری شاگرد پروری را ویژگی ممتاز آیت الله ابن الرضا توصیف کرد و گفت: ایشان در طول عمر با برکت خود تربیت طلابی آگاه به زمان، مدیر و مدبر و پژوهشگر را در کارنامه درخشان خود دارا است.

وی با بیان اینکه بنده در ماه‌های تبلیغی رمضان، محرم و صفر به استان‌های زیادی برای تبلیغ سفر می‌کنم اظهار کرد: امروز از نان مردم واجب‌تر توجه به دین و اعتقادات آنها است.

این خطیب حوزوی با بیان اینکه نباید طلاب و فضلا در قم احتکار شوند، تصریح کرد: این چه رسمی است که هر طلبه‌ای که برای تحصیل به قم سفر می‌کند پس از اتمام مدارج علمی  به موطن خود بر نمی‌گردند و در قم می‌مانند و به یک شهریه حداقلی برای زندگی بسنده می‌کنند.

صالحی خوانساری تاکید کرد: امروز دین مردم از سوی تلاشگران و محققان حوزه مورد کم لطفی قرار گرفته است. در منابر و سخنرانی‌های خود در بیوت مراجع معظم تقلید بارها این نکته را بازگو کرده‌ام.

وی اظهار کرد: توجه به دین مردم از واجبات بوده و مهم‌ترین تکلیف حوزویان است و آیت الله ابن الرضا (ره) نسبت به این مهم بسیار هوشمند و آگاهانه عمل کرد.

این استاد حوزه گفت: مرحوم ابن الرضا پس از گذراندن مدارج عالی علمی و استفاده از محضر مراجع و بزرگان حوزه به شهر خوانسار بازگشت و رسالت علمی، تربیتی و اخلاقی خود را ارائه کرد به طوری که در طول عمر با برکت خود شاگردان زیادی را در حوزه علمیه امام صادق(ع) تربیت کرد.

صالحی خوانساری ادامه داد: مردم ما نیازمند مرشد، معلم، رهبر و آموزگار هستند تا مسیر زندگی و سعادت دنیا و آخرت را یاد بگیرند و آنچه مرحوم ابن الرضا انجام دادند در همین عرصه بود.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 46901

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/46901/آیت-الله-ابن-الرضا-عالم-عمل-خادم-شریعت-توجه-مسائل-اعتقادی-نان-شب-واجب-تر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir