کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله سبحانی:

علامه معرفت خدمات فراواني به انقلاب اسلامی ارائه كرد

خبرگزاری فارس , 2 آذر 1396 ساعت 16:34

قم نیوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: آیت‌الله معرفت در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی حضور داشت و به این انقلاب خدمت کرد.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در پیامی به همایش ملی آرای تفسیری علامه معرفت که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به کتاب التمهید اظهار کرد: علامه معرفت کتابی به زبان عربی را در زمینه علوم قرآنی به نام التمهید به نگارش درآورد که این کتاب اکنون مورد مراجعه پژوهشگران قرآنی است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در شهر نجف اشرف آثاری داشت و علامه معرفت برخی از این آثار را به زبان عربی ترجمه کرد، آیت‌الله معرفت در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی حضور داشت و به این انقلاب خدمت کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انتشار آثار علامه معرفت تقدیر از علم است و برگزاری همایشی‌هایی برای تقدیر از این شخصیت قرآنی، موجب تشویق دیگران به پرداختن به علوم قرآنی می‌شود.

آیت‌الله سبحانی، پرداختن به علم را وظیفه مسلمانان دانست و تصریح کرد: مستشرقین در دو دهه اخیر با ایجاد اتاق‌های فکر به دنبال زدن پایه‌های اسلام بودند، آن‌ها کتاب‌هایی را برای تضعیف اسلام نوشتند و علامه معرفت با جمع آوری شبهات مستشرقین در کتابی به این شبهات پاسخ داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کتاب علامه معرفت در پاسخ به شبهات مستشرقین ارزش زیادی دارد، این شخصیت برجسته علوم قرآنی در دوره صدام از عراق به ایران آمد و با او در شهر قم همکاری‌های علمی داشتیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 56471

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/56471/علامه-معرفت-خدمات-فراواني-انقلاب-اسلامی-ارائه-كرد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir