کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علی‌اکبر ولایتی:

طرح اختلافات سیاسی در شرایط کنونی بی‌سلیقگی است/آمریکا برای ماندن در سوریه تلاش می‌کند/یمن ویتنام عربستان خواهد شد

خبرگزاری فارس , 14 دی 1396 ساعت 9:27

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل گفت: مشکلات جامعه باید با تدابیر دولت و مجلس رفع شود اما طرح اختلافات سیاسی در این شرایط بی‌سلیقگی است چراکه همه باید دست به‌دست هم داده تا بتوانیم مقابل بیگانگان ایستادگی کرده و به نتایج موردنظر برسیم.


به گزارش قم نیوز علی‌اکبر ولایتی امشب در همایش «انقلاب اسلامی، تحولات منطقه و چشم‌انداز آینده» که به همت تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم و بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، با تاکید بر اینکه ایران اسلامی به برکت انقلاب توانسته به دستاوردهای بسیاری برسد، اظهار کرد: اکنون ایران در سطح منطقه یک جایگاه ویژه را به خود اختصاص داده است چراکه کشورهای مختلف اسلامی از الگوی مقاومت این کشور الگوبرداری کرده‌اند.
وی با اشاره به تشکیل گروه‌های مختلف تروریستی از جمله داعش در کشورهای مختلف عنوان کرد: هزینه و ایدئولوژی داعش توسط عربستان تامین می‌شد و کشورهای دیگر استکباری نیز از این گروه حمایت می‌کردند اما ایران اسلامی توانست با کمک مردم کشورهای دیگر مقابل این گروه ایستادگی کند و آن‌ها به حاشیه براند.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: اگر حمایت و محوریت ایران اسلامی و شکل‌دهی بسیج عراقی با نام حشدالشعبی نبود اکنون داعش در سطح منطقه در حال جولان دادن بود و گروهی نمی‌توانست مقابل آنها ایستادگی کند.
وی به سخن برخی از افراد مبنی بر اینکه ایران اسلامی باید بدون توجه به کشورهای دیگر فقط به مردم خود رسیدگی کند اشاره کرد و گفت: به تعبیر امام علی(ع) اگر در خانه خود بنشینیم و نسبت به همسایگان بی‌توجه باشیم دشمن به سراغ ما می‌آید؛ آمریکایی‌ها ناوگان پنجم خود را در بحرین تشکیل دادند و گفتند که به دنبال حمایت از منافع ملی آمریکا در خلیج فارس هستند، روسیه برای اینکه بتواند اهداف خود را در کریمه و اکراین دنبال کند در مکان‌های جدیدی مستقر شد.
ولایتی ادامه داد: نظام اسلامی ناچار است برای اینکه پای داعش به این کشور باز نشود مقابل داعش ایستادگی کند، ایران اسلامی پرچم‌دار مقاومت است به همین علت داعش در مرحله نهایی ایران اسلامی را هدف گرفته است؛ زمانی تا 20 کیلومتری مرز ایران نیز آمدند و اگر رزم در زمین آنها نبود بازی به زمین ایران اسلامی کشانده می‌شد.
وی با بیان اینکه ثروت نفتی کشور عراق با ایران اسلامی قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: اکنون نیز با وجود اینکه داعش دیگر در این کشور پایگاهی ندارد اما همچنان مشکلات امنیتی در عراق مشاهده می‌شود؛ برای اینکه بتوانیم امنیت را حفظ کنیم باید سنگرهای خود را به خارج از مرزها برسانیم.
ولایتی از رخدادهای روزهای اخیر یاد کرد و گفت: قبل از این اختلالات افرادی در حسینیه 600 ساله درکه نفوذ کردند و آنجا را به آتش کشیدند به چندین امامزاده در مازندران حمله کردند، پرچم ایران را سوزاندند، این افراد که امثال ترامپ از آنها حمایت می‌کنند نمونه رویکردهای خود را نشان دادند تا بدانیم که این افراد چگونه عمل می‌کنند در حالی که امثال شهید حججی‌ها کم نیستند که در مسیر دفاع از حریم اهل‌بیت(س) و آرمان‌های ایران اسلامی پیشگام باشند.
وی با اشاره به اینکه امروزه دشمن به شکل آشکار در صحنه حضور یافته است، مطرح کرد: خداوند را شکر می‌کنیم که دشمن را از افراد نادان قرار داده است چراکه اگر اغتشاشگران آگاه بودند به دنبال جذب مردم بودند.
رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مسیر انقلاب اسلامی را همچنان ادامه دهیم بدون اتکا به مردم معتقد و متدین امکان ندارد؛ اگر مردم ایران مشکلات اقتصادی هم داشته باشند در صورت در خطر قرار داشتن اعتقادات دینی باز هم از حکومت دینی حمایت می‌کنند اما این به معنای جفا به مردم نیست.
وی با تاکید بر اینکه درخواست ملت از دولت توجه به مطالبات اقتصادی است، مطرح کرد: دولت باید تلاش کند تا نیازهای مردم رفع شود و از نفوذ دشمنان نیز به امور داخلی کشور جلوگیری کند تا نظام اسلامی بتواند همانند گذشته مسیر خود را با سرعت بیشتری دنبال کند.
ولایتی یادآور شد: اگر در افغانستان القاعده به صورت کامل به حاکمیت می‌رسید، منطقه شرق ایران که منطقه کم جمعیت‌تر و آسیب‌پذیرتر است در معرض خطر القاعده بود به همین علت برای حمایت از افغانستان نیز تلاش‌هایی را دنبال کردیم.
وی با اشاره به اینکه عربستان 50 هزار مدرسه وهابی در پاکستان درست کرد، عنوان کرد: طراحی این مدارس را انگلیسی‌ها و تامین تجهیزات را آمریکایی‌ها انجام می‌دادند و اگر مقاومت ایران نبود افرادی با ایدئولوژی تروریستی و اعتقادی مقابل اعتقاد تشیع مرزهای ایران اسلامی را در معرض خطر قرار می‌دادند.
ولایتی با بیان اینکه شیعیان افغانی امروزه پیشتاز پیروی اهل‌بیت(ع) و مدافعان حرم در سوریه هستند، مطرح کرد: وضعیت کنونی سوریه که کشورهای مختلف در یک کشور جمع شوند و از حرم اهل‌بیت(ع) دفاع کنند بدون سابقه است.
این کارشناس برجسته امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها برای ماندن در سوریه تلاش می‌کنند، گفت: کشورهای اسلامی مخالف این موضوع هستند به همین علت برای جلوگیری از تحقق آن تلاش می‌کنند چراکه بعد از این جریانات آمریکایی‌ها به عراق و کردستان سرازیر می‌شوند.
ولایتی با اشاره به اینکه مسؤولان کردها با توجه به جمعیت 60 میلیونی مردم کرد بسیاری از معادلات منطقه‌ای را قبول نداشتند، عنوان کرد: برخی از افراد کرد که با مسعود بارزانی بودند خجالت نکشیدند که با بی‌توجهی به خون شهدای فلسطینی پرچم رژیم صهیونیستی را بالا گرفتند، در حالی که با کمک ایران اسلامی توطئه آنها به نتیجه نرسید اما اگر به نتیجه می‌رسید اکنون در کنار مرزهای ایران اسلامی پایگاه‌های رژیم صهیونیستی بنا می‌شد، اینکه برخی می‌گویند به مردم کشور خود برسیم و نسبت به کشورهای دیگر بی‌توجه باشیم حرف نادرستی است، در طول تاریخ نیز هر زمانی مراقب همسایه‌ها بوده ایم توانسته مقتدر باشیم.
رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد یادآور شد: عربستان اکنون در خیال اشتباهی به سر می‌برد چراکه یمن برای عربستان ویتنام خواهد شد، یمن لقمه‌ای است که در گلوی عربستان گیر می‌کند و آل‌سعود را شکست می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه امروزه با درایت رهبر انقلاب اسلامی قدرت نخست منطقه و تاثیرگذار در صحنه بین‌المللی هستیم، اظهار کرد:‌ آمریکایی‌ها می‌خواستند موضوع تحرکات اخیر که با تحریک وهابی‌ها و بهایی‌ها ایجاد شده را در شورای امنیت مطرح کنند اما روس‌ها و به دنبال آن چینی‌ها جلوی آنها را گرفتند؛ ترکیه که دو سال گذشته علیه ایران بود اکنون رسانه‌های آن از نظام اسلامی حمایت می‌کنند و این چیزی جز نتیجه افزایش قدرت نظام نیست.
ولایتی با بیان اینکه نیروهای قدس به ویژه سردار سلیمانی را باید به عنوان آبروی ایران بدانیم، عنوان کرد: اگر این قدرت‌های کنونی را حفظ نکنیم، دشمن‌های شکست خورده و گریخته از جمله داعش همانند مار دوباره گرم می‌شوند و به نظام اسلامی حمله می‌کنند به همین علت باید از دستاوردها حراست کنیم.
وی با تاکید بر اینکه متحدین ایران اسلامی در منطقه مقابل اختلالات موردنظر غربی‌ها ایستاده‌اند، گفت: باید جایگاه کنونی پرچم شیعه را در منطقه حفظ کنیم چراکه اکنون کشورهای بسیاری نسبت به این پرچم احترام خاصی قائل هستند و در محافل مختلف بین‌المللی از اهل‌بیت(ع) به نیکی سخن گفته می‌شود.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل یادآور شد: مشکلات جامعه باید با تدابیر دولت و مجلس رفع شود اما طرح اختلافات سیاسی در این شرایط بی‌سلیقگی است چراکه همه باید دست به‌دست هم داده تا بتوانیم مقابل بیگانگان ایستادگی کرده و به نتایج موردنظر برسیم.

انتهای پیام/136
 


کد مطلب: 58288

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/58288/طرح-اختلافات-سیاسی-شرایط-کنونی-بی-سلیقگی-آمریکا-ماندن-سوریه-تلاش-می-کند-یمن-ویتنام-عربستان-خواهد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir