کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون جامعه مدرسین مطرح کرد:

پایان سیطره سرزمینی داعش؛ مهم ترین اتفاق سال ۹۶

خبرگزاری حوزه نیوز , 29 اسفند 1396 ساعت 12:02

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پایان سیطره سرزمینی داعش را مهم ترین اتفاق سال ۹۶ دانست.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: بی شک شکست داعش در عراق و سوریه و به تعبیر سردار قاسم سلیمانی، پایان سیطره سرزمینی این شجره خبیثه، بزرگترین و مهم ترین اتفاق سال جاری بوده است که پیروزی بزرگی برای جبهه مقاومت اسلامی به شمار می رفت.

وی افزود: البته هنوز برخی گروه های تروریستی و تکفیری در سوریه حضور دارند و دست به جنایت می زنند که انشاالله آن ها هم به زودی برچیده می شوند و ملت سوریه بار دیگر در سایه امنیت و آرامش و وحدت، کشور خود را از نو می سازد.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به نام گذاری سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال اظهار داشت: گرچه در هفته های اخیر شاهد سقوط دوباره قیمت نفت بوده و هنوز تحریم های جدی علیه کشور ما وجود دارد اما همچنان دو واقعیت جدی و تلخ اقتصاد کشور، آمار بالای بیکاری و نیز کاهش درآمدهای اقتصادی ایران است.

وی افزود: حل این مشکلات نیازمند وحدت و همدلی در سطح ملی و برنامه ریزی درست و هدفمند است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی همچنین با اشاره به افزایش میزان نقدینگی موجود در کشور و رسیدن آن به رقم افزون بر 1460 هزار میلیاردتومان گفت: باید این حجم نقدینگی به سمت تولید و اشتغال برود، هر چند که تجربه ثابت کرده نقدینگی در دست مردم به سمت سفته بازی و خرید دلار و غیره می رود که برای رهایی اقتصاد کشور از این وضعیت، اصلاً کارآیی ندارد و مساله خطرناکی به شمار می رود.

وی افزود: آنچه مهم است این که باید سیاست هایی از سوی مجلس و دولت اعمال شود که این میزان از نقدینگی به سمت تولید و صنعت سوق پیدا کند تا شاهد کاهش آمار بیکاری در کشور به تدریج باشیم و گرنه نمی توان نسبت به اشتغال زایی گسترده و پایدار اُمید چندانی داشت.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 61797

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/61797/پایان-سیطره-سرزمینی-داعش-مهم-ترین-اتفاق-سال-۹۶

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir