کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به بهانه پرفروش بودن دو کتاب مرتبط با شهدای مدافع حرم:

سه خبر خوب فرهنگی از جنسِ یار مهربان

خبرگزاری حوزه نیوز , 11 مهر 1397 ساعت 18:10

مخاطب با وجود همه گرفتاری های اقتصادی و اجتماعی و اشتغالات به فضای مجازی همچنان شیفته و مشتاق دریافت و مطالعه کتاب خوب است و باید زمینه لازم برای ایجاد این حال خوب در اتمسفر فرهنگی جامعه از طریق انتشار چنین آثاری و نیز حمایت از تبلیغ و معرفی گسترده آن ها در جامعه فراهم شود.


به بهانه پرفروش بودن دو کتاب مرتبط با شهدای مدافع حرم:
سه خبر خوب فرهنگی از جنسِ یار مهربان
حوزه/ مخاطب با وجود همه گرفتاری های اقتصادی و اجتماعی و اشتغالات به فضای مجازی همچنان شیفته و مشتاق دریافت و مطالعه کتاب خوب است و باید زمینه لازم برای ایجاد این حال خوب در اتمسفر فرهنگی جامعه از طریق انتشار چنین آثاری و نیز حمایت از تبلیغ و معرفی گسترده آن ها در جامعه فراهم شود.

به گزارش قم نیوز در همین روزها که به جهت شرایط خاص کشور، بخش اعظمی از توجهات مردم معطوف بالا و پایین شدن قیمت دلار و سکه و طلاست و ایضاً صحبت از بازار خودرو و تهیه پوشک و خرید گوجه و سیب زمینی داغ است و مع الاسف در این بین عده ای با احتکار و سوءاستفاده به دنبال پرکردن جیب خود به قیمت آزار و اذیت روانی و اقتصادی خلق الله هستند، انتشار برخی اخبار خوب فرهنگی به ویژه از جنس کتاب و کتاب خوانی تا حدودی مایه آرامش است و قوت قلب

القصه آن که چند کتابی که در خصوص زندگی شهدای مدافع حرم نگاشته شده ، در روزها و هفته های اخیر فروش خیره کننده ای داشته اند، از جمله کتاب "سربلند" با موضوع زندگینامه داستانی شهید محسن حججی که از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده و به چاپ چهارم خود نیز در همین دو سه هفته اخیر رسیده است.

علاوه بر این کتاب "یادت باشد" که به داستان زندگی شهید حمید سیاهکالی‌مرادی از زبان همسر ایشان می پردازد نیز به چاپ بیست و یکم خود رسیده و به گفته مسئولان نشر شهید کاظمی و نویسنده کتاب، به تازگی هر دو روز یک بار به زیر چاپ می رود.

علت پرفروش بودن کتاب نخست که مشخص است اما در خصوص کتاب دوم با توجه به گمنامی نسبی شهید سیاهکالی مرادی باید به عبارات رهبر معظم انقلاب در دیدار چندی پیش اعضای مجلس خبرگان با ایشان اشاره کرد، آن جا که با اشاره به کتاب «یادت باشد» فرمودند: "یک کتابی تازه خوانده‌ام که خیلی برای من جالب بود. دختر و پسر جوان -زن و شوهر- متولّدین دهه‌ی ۷۰، می‌نشینند برای اینکه در جشن عروسی‌شان گناه انجام نگیرد، نذر می‌کنند سه روز روزه بگیرند! به ‌نظر من این را باید ثبت کرد در تاریخ که یک دختر و پسر جوانی برای اینکه در جشن عروسی‌شان ناخواسته خلاف شرع و گناهی انجام نگیرد، به‌ خدای متعال متوسّل می‌شوند، سه روز روزه می‌گیرند. پسر عازم دفاع از حریم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) می‌شود؛ گریه‌ی ناخواسته‌ی این دختر، دل او را می‌لرزاند؛ به این دختر -به خانمش- می‌گوید که گریه‌ی تو دل من را لرزاند، امّا ایمان من را نمی‌لرزانَد! و آن خانم می‌گوید که من مانع رفتن تو نمی‌شوم، من نمی‌خواهم از آن زنهایی باشم که در روز قیامت پیش فاطمه‌ی زهرا سرافکنده باشم! ببینید، اینها مال قضایای صد سال پیش و دویست سال پیش نیست، مال سال ۹۴ و ۹۵ و مال همین سالها است، مال همین روزهای در پیش [روی] ما است؛ امروز این است. در نسل جوانِ ما یک چنین عناصری حضور دارند، یک چنین حقیقت‌های درخشانی در آنها حضور دارد و وجود دارد؛ اینها را باید یادداشت کرد، اینها را باید دید، اینها را باید فهمید..."

علاوه بر این دو خبر خوب باید به فروش فوق العاده رمان مذهبی "رویای نیمه شب" نوشته حجت الاسلام مظفرسالاری اشاره کرد که هم اینک به همت نشر کتابستان معرفت به چاپ هفتاد و یکم خود رسیده است و در شلوغ بازارِ رمان های کم محتوا و بی محتوا و عاشقانه های بازاری، از حیث فروش و جذب مخاطب یکی از رکوردداران به شمار می رود.

این سه اتفاق خوب حوزه کتاب و نشر که آن را البته باید تحت عنوان واحدی به نام " استقبال نسل جدید از کتب مذهبی و زندگی نامه شهدا" تفسیر و تحلیل کرد، نشان می دهد که مخاطب با وجود همه گرفتاری های اقتصادی و اجتماعی و اشتغالات به فضای مجازی و غیره و ذلک همچنان شیفته و مشتاق دریافت و مطالعه کتاب خوب است و لذا باید زمینه لازم برای ایجاد این حال خوب در اتمسفر فرهنگی جامعه از طریق انتشار چنین آثاری و البته حمایت از تبلیغ و معرفی گسترده آن ها در جامعه فراهم شود.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 69818

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/69818/سه-خبر-خوب-فرهنگی-جنس-یار-مهربان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir