کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل امور فرهنگی و پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران:

پیوست فرهنگی عناوین آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس , 3 آذر 1397 ساعت 16:01

مدیرکل امور فرهنگی و پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران از تهیه و ارسال جدول پیوست فرهنگی عناوین آموزشی به مدارس علمیه خواهران سراسر کشور خبر داد و گفت: این پیوست‌ها در مدارس علمیه اجرایی خواهد شد.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ آرش رجبی از ارسال جدول پیوست فرهنگی عناوین درسی به مدارس علمیه خواهران سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: جدول پیوست فرهنگی در راستای سیاست‌های جدید حوزه‌های علمیه خواهران در راستای  اشراب اهداف و آموزه‌های فرهنگی عناوین آموزشی و واحدهای درسی به‌جای تعریف فعالیت‌های الزامی و خارج از حیطه آموزشی اجرایی می‌شود.

وی افزود: معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با لحاظ کردن همه اهداف موردنظر برای فعالیت‌های فرهنگی مدارس علمیه، پیوست فرهنگی را با دو رویکرد اصلاح برنامه‌های فرهنگی سال جدید و برنامه‌ای جامع برای سال تحصیلی آینده در دستور کار قرار داده است.

وی منابع و برنامه ارسال‌شده را در قالب بسته‌های صوتی و تصویری و همچنین متنی دانست و ادامه داد: مدارس علمیه و طلاب با تهیه منابع می‌توانند اهداف موردنظر طرح که مکمل دوره‌های آموزشی با رویکردهای مهارتی است را به همراه دستورالعمل ارزشیابی و ارائه آن دنبال کنند.

وی با بیان اینکه معاونان فرهنگی مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران بر اجرای این پیوست‌ها نظارت می‌کنند افزود: در سال جاری عملکرد طلاب در توجه و اجرای پیوست‌های فرهنگی منابع آموزشی در کارنامه‌های آموزشی منعکس خواهد شد.

مدیرکل امور فرهنگی و پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران ارسال بخش نخست این پیوست که مربوط به سال جاری و ترم اول است را گام نخست این طرح دانست و تصریح کرد:  در گام نخست پیوست فرهنگی برای نیم‌سال اول سال تحصیلی جاری ارسال‌شده و تهیه و ارسال پیوست فرهنگی برای نیم‌سال دوم نیز در دست اقدام است.

حجت‌الاسلام رجبی اجرای پیوست فرهنگی عناوین آموزشی برای نیم‌سال دوم را نیز به همین‌ شیوه دانست و خاطرنشان کرد: کار اصلی و بنیادینی که مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران مطالبه کرده بازنگری سرفصل‌ها، منابع و متون تمام واحدهای درسی که در ارتباط با معاونت فرهنگی هستند بوده است و این سرفصل‌ها و متون چنانچه  نیازمند تغییری باشد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در پایان تأکید کرد: این بازنگری و اصلاح در قالب گروه‌های اندیشه‌ورز موردمطالعه و بازنگری قرارگرفته است و برای سال تحصیلی آینده یعنی 98-99 به همه مدارس علمیه ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 71392

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/71392/پیوست-فرهنگی-عناوین-آموزشی-حوزه-های-علمیه-خواهران-اجرایی-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir