کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انگیزه نسل جدید در حفظ ارزش‌ها کمتر از جوانان دوره دفاع مقدس نیست

خبرگزاری تسنیم , 10 آذر 1397 ساعت 20:33

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هم جوانان کشور در مقابله با استکبار و دفاع از ناموس در مقابل دشمن ایستاده‌اند و اگر نسل جدید، در حفظ ارزش‌ها باانگیزه و توان بیشتری از جوانان دوره دفاع مقدس نباشند، قطعاً کمتر نیستند.


به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه کنگره شهید فهمیده و 300 شهید بخش مرکزی شهرستان قم با انتقاد از کسانی می‌گویند این یادواره‌ها تأثیر چندانی در نسل‌های جدید ندارد، اظهار داشت: اینکه گفته شود یادواره شهدا بی‌تأثیر است را قبول ندارم و باید پرسید اگر این کنگره‌ها نبود چه وضعیتی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه اگر در حال حاضر مردم ما در مسیر انقلاب و نظام، این سختی‌های تحمیلی از سوی دشمنان را تحمل می‌کنند و مشکلات را به جان می‌خرند و در مقابل دشمنان و استکبار ایستادند، به جهت یادآوری همین راه شهدا و همین کنگره‌های شهداست، گفت: امروز هم جوانان کشور در مقابله با استکبار و دفاع از ناموس در مقابل دشمن ایستاده‌اند و اگر نسل جدید، در حفظ ارزش‌ها باانگیزه و توان بیشتری از جوانان دوره دفاع مقدس نباشند، قطعاً کمتر نیستند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز هم اگر خدای‌ناکرده، اتفاقی برای کشور بیفتد، جوانان امروز، همچون جوانان دفاع مقدس می‌ایستند و نمونه شهدای مدافع حرم که اکثراً متولدین دهه هفتاد هستند و با تمام سخت‌گیری‌هایی که در اعزام به سوریه وجود داشت، خودشان را به آنجا رساندند و از حرم اهل‌بیت(ع) دفاع کردند و از امنیت ملی ایران و مسلمانان جهان دفاع کردند.

وی با تصریح بر اینکه این یادواره‌ها در شهرها و روستاها قطعاً یاد شهدا را زنده نگه می‌دارد و قطعاً در تصمیمات مسئولان شرکت‌کننده نیز مؤثر است، افزود: اینکه شکل برگزاری این مراسم‌ها چقدر مؤثر است یا نه، بالاخره باید بدانیم که این یادواره‌ها مردمی است و هزینه سنگینی ندارد و اگر کار فرهنگی خیلی بزرگ شود، مسائل مالی و بودجه سنگین نیاز دارد که غیرممکن می‌شود. به همین دلیل همین شکل مردمی آن بهترین و مؤثرترین نوع برگزاری است.

امیرآبادی با یادآوری نقش و شخصیت شهید فهمیده، خاطرنشان کرد: نیاز داریم که شهید فهمیده به‌عنوان الگویی برای نوجوان و جوانان شناسانده شود،  برای رسیدن به این مقصود نیز باید در کتاب‌های درسی در دانشگاه‌ها و مدارس بیشتر کار شود و مراقب باشیم دشمنان یاد شهدا را از اذهان و کتاب‌های درسی و کوچه‌ها، پاک نکنند چراکه شهید فهمیده‌های زیادی داریم که باید شناسانده شوند.
انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 71621

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/71621/انگیزه-نسل-جدید-حفظ-ارزش-ها-کمتر-جوانان-دوره-دفاع-مقدس-نیست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir