کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احتیاط دقیق آیت‌الله حائری نسبت به بیت المال

خبرگزاری فارس , 4 مرداد 1398 ساعت 23:42

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه آیت‌الله حائری اوج احتیاط را در ارتباط با مسئله بیت المال داشت گفت: او دارای اخلاقی مثال زدنی بود و در عمق جان‌ها اثر می‌کرد.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری پنجشنبه شب در مراسم هفتمین روز درگذشت آیت‌الله حائری و مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالروز ارتحال آیت‌الله مشکینی که در حرم مطهر حضرت معصومه برگزار شد با اشاره به تحصیل آیت‌الله حائری در سه حوزه علمیه کربلا، نجف و قم گفت: حضور در درس خارج شهید صدر و پس از آن حضور در درس خارج امام خمینی(ره) و آیت‌الله خویی را از افتخارات این عالم ربانی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله حائری پس از اخراج از عراق از سوی حکومت صدام برای تحصیل علوم دینی راه قم را در پیش گرفت یادآور شد: او توانست با کوشش بسیار به عنوان یک استاد بزرگ در حوزه علمیه ایفای نقش کند و شاگردان بسیاری از محضر او بهره بردند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه آیت‌الله حائری اوج احتیاط را در ارتباط با مسئله بیت المال داشت خاطرنشان کرد: او دارای اخلاقی مثال زدنی بود و در عمق جان‌ها اثر می‌کرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور یاد و نام آیت‌الله مشکینی امام جمعه فقید قم را گرامی داشت و افزود: آیت‌الله مشکینی پس از اینکه از محضر آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله حجت، آیت‌الله محقق داماد و امام خمینی(ره) بهره‌های فراوان برد، به تربیت شاگردان همت گماشت و بسیاری از کسانی که امروز در کشور منشا اثر هستند از شاگردان آیت‌الله مشکینی به شمار می‌روند.

وی با اشاره به شاخص‌های علمی، سیاسی، مبارزاتی، اخلاقی و اجتماعی آیت‌الله مشکینی تصریح کرد: ایشان در عرصه‌های مختلف متناسب با نیاز جامعه ایفای نقش می‌کرد و آثار بسیاری در حوزه‌های مختلف از آیت‌الله مشکینی به یادگار مانده است.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه آیت‌الله مشکینی ساده زیست بود و دیگران را به ساده زیستی دعوت می‌کرد، افزود: او از سال 41 در کنار امام حضور داشت و از کسانی بود که مرجعیت امام را امضا کرد.

وی با اشاره به اینکه ابعاد این شخصیت گرانقدر باید به جامعه معرفی شود، افزود: در نماز جمعه خطبه‌هایی کوتاه ولی پر محتوا داشت و باید طلاب حوزه‌های علمیه نسبت به بررسی دقیق زندگی این شخصیت گرانقدر توجه داشته باشند.

بر اساس  این گزارش در این مراسم آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله محمد جواد علوی بروجردی، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی، نمایندگان بیوت مراجع، اعضای جامعه مدرسین و اعضای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات قم حضور یافته و یاد و نام آیت‌الله حائری و آیت‌الله مشکینی را گرامی داشتند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 80408

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/80408/احتیاط-دقیق-آیت-الله-حائری-نسبت-بیت-المال

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir