کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲۰۰۰ خادم در قرارگاه اربعین به زائران حسینی خدمت رسانی می‌کنند

خبرگزاری تسنیم , 9 مهر 1398 ساعت 14:00

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال حدود ۲ هزار خادم در زمینه اسکان زائران حسینی فعالیت می‌کنند و امسال نیز ۱۶۰ پزشک و پرستار به‌صورت جهادی برای خدمت به زائران اعلام آمادگی کرده‌اند.


به گزارش قم نیوز مهدی قربانی کرم در مراسم افتتاحیه قرارگاه مردمی اربعین که در مصلی قدس برگزار شد،اظهار داشت: امسال روزانه 9 هزار زائر در مصلی قدس قم اقامت پیدا می‌کنند.

وی هدف از برگزاری این جلسه را توجیه خادمان در خصوص برنامه‌ریزی‌ها، ساختار فعالیت و نوبت‌های کاری آن‌ها برشمرد و افزود: سال گذشته یک هزار و 800 خادم در قرارگاه مردمی اربعین قم خدمت کردند و امسال این تعداد به 2 هزار زائر افزایش پیداکرده است.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم تصریح کرد:سال گذشته 121 هزار زائر در مصلای قدس قم اسکان یافتند که 43 هزار آن‌ها زائران خارجی بودند و با توجه وبنابر پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال از 300 هزار زائر پذیرایی خواهد شد .

قربانی کرم بابیان اینکه امسال چهارمین سال فعالیت قرارگاه اربعین در قم است، گفت: 13 مهرماه فعالیت قرارگاه به صورت رسمی آغاز و به مدت یک ماه از زائران حسینی پذیرایی می کنیم.

وی با بیان اینکه 48 مدیریت، 12 معاونت و 110 واحد در مصلی قدس آماده خدمت رسانی هستند،خاطرنشان کرد: برای خدمت به زائران سیدالشهدا(ع) 98 موکب از قم به عراق اعزام می‌شوند، در اعزام بیشتر موکب‌ها مشکلاتی وجود دارد،همچنین در زمینه پذیرایی و میزبانی از زائران در شهر قم با مشکل منابع ملی و انسانی روبرو هستیم.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم بابیان اینکه قرارگاه مردمی اربعین سال 1395 به‌صورت خودجوش توسط تعدادی از طلبه‌ها، دانشجویان و بسیجی‌ها تشکیل شد، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال حدود 2 هزار خادم در زمینه اسکان زائران حسینی فعالیت می‌کنند.

قربانی کرم افزود: سال اول فعالیت قرارگاه مردمی اربعین67 هزار زائر، سال دوم 72 هزار نفر، سال سوم بیش از 121 هزار نفر زائر در قرارگاه مردمی اربعینی پذیرش و اسکان یافتند که80هزار زائر آقا و 41هزار خواهر بودند و بنابر پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال از 300 هزار زائر پذیرایی خواهد شد

وی بیان کرد: عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌توانند نذورات نقدی خود را به شماره‌حساب 106888884 نزد بانک رسالت یا شماره‌حساب 100404040 نزد بانک شهر و یا شماره کارت 7289115372115041 به نام قرارگاه مردمی ستاد اربعین واریز کنند.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم با اشاره به لزوم خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله(ع) ادامه داد: امسال طرح بیت الحسین(ع) در سطح استان اجرایی می‌شود و مسجدها، حسینیه‌ها و شهروندان در حد توانشان می‌توانند پذیرای این زوار باشند.

قربانی کرم بابیان اینکه در حوزه درمان نیز آماده خدمات‌رسانی به زائران هستیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته به 12 هزار و 580 زائر به‌صورت رایگان خدمات پزشکی و بهداشتی ارائه شد و امسال نیز 160 پزشک و پرستار به‌صورت جهادی برای خدمت به زائران اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 82451

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82451/۲۰۰۰-خادم-قرارگاه-اربعین-زائران-حسینی-خدمت-رسانی-می-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir