کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت قم:‌

۷۸ فقره کارت بازرگانی درقم صادر شد

خبرگزاری ايرنا , 25 تير 1399 ساعت 12:00

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان خردادماه ۷۸ فقره کارت بازرگانی برای انجام فعالیت‌های تجاری در استان صادر شده‌است.


به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد: در این مدت تعداد ۴۵ کارت بازرگانی در بخش تولیدی و ۳۳ کارت بازرگانی در بخش تجاری صادرشد که نقش مهمی درتوسعه فعالیت‌های اقتصادی استان خواهد داشت.

وی افزود: درحال حاضر۶۳۴ فقره کارت بازرگانی فعال در استان قم وجود دارد که ۴۹۳ فقره آن تولیدی و ۱۴۱ مورد آن تجاری است.

وی با اشاره به آمار صادرات استان درسه‌ماهه نخست سال جاری، ادامه داد: میزان صادرات کالاهای تولیدشده در قم از گمرکات استان در این مدت ۲۲میلیون دلار و به وزن ۱۸ هزار تن بوده‌است.

سیجانی گفت:‌ عمده کالاهای صادرشده از قم در این مدت محصولاتی همچون مواد پلاستیکی،‌ مفتول مسی،‌ محصولات فلزی،‌ آلومینیوم،‌ کفش، محصولات صنایع شیمیایی،‌ الیاف سنتتیک و انواع چسب بود.‌

وی بیان کرد: عمده کشورهای هدف صادراتی محصولات تولیدشده درقم نیز شامل کشورهای عراق،‌ چین،‌ افغانستان،‌ امارات،‌ هند،‌ آذربایجان،‌ ارمنستان، پاکستان، اندونزی و ازبکستان است.

وی ادامه داد:‌ بیشترین حجم واردات استان نیز در این مدت مربوط به کالاهای مورداستفاده در واحدهای تولیدی و صنعتی شامل ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی بود.

بر اساس آخرین آمار حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲هزار و ۲۳۱ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۸۰۴ تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 90159

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90159/۷۸-فقره-کارت-بازرگانی-درقم-صادر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir