کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرهیز از انتشار اطلاعات شخصی در حساب‌های کاربری

خبرگزاری فارس , 5 مرداد 1399 ساعت 23:12

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: از بارگذاری اطلاعات شخصی در پروفایل حساب‌های کاربری در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری کنید.


به گزارش قم نیوز علی موالی اظهار کرد: حریم خصوصی از با ارزش‌ترین و پراهمیت‌ترین عناصر فضای مجازی ا‌ست و همزمان ابزارهای آنلاین که اساس آن‌ها بر وجوه اشتراک گذاری اطلاعات، دنبال کردن، دنبال شدن و ایجاد ارتباط مستقیم و بی واسطه است، رابطه‌ای مستقیم با مفهوم حریم خصوصی دارد.

وی با اشاره به اینکه حفظ حریم خصوصی کاربران در فضای سایبر به خود کاربران بستگی دارد، افزود: بعضی کاربران بدون توجه به حساسیت این موضوع موجبات تهدید موقعیت اجتماعی و حیثیتی خود را فراهم می‌سازند.

رییس پلیس فتا استان قم در خصوص نقض حریم خصوصی کاربران اضافه کرد: دسترسی مجرمان بدون اجازه و رضایت او تخلف به حساب می‌آید، هتک حیثیت یا هرگونه اقدام از طریق انتشار تصاویر خصوصی دارای عنوان مجرمانه بوده و برابر ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای هرکس به وسیله سیستم‎های رایانه‎ای یا مخابراتی صوت یا تصویریا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس و یا جزای نقدی و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

موالی در خصوص شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی که محل امنی برای نگهداری تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد نیست، یادآور شد: مردم باید از بارگذاری اطلاعات شخصی در پروفایل حساب‌های کاربری در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه به افراد با هویت‌های نامعلوم نباید اعتماد کرد، ادامه داد: به درخواست کاربرانی که نمی‌شناسید، پاسخ ندهید و تحت هیچ ‌عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را برای کاربران ناشناس ارسال نکنید.

رئیس پلیس فتا استان قم در ادامه خاطرنشان کرد‌: انتخاب گذرواژه‌ها، به‌روز بودن و معتبر بودن آنتی‌ویروس‌ها و سیستم‌عامل رایانه، رمز گذاری کردن اطلاعات ذخیره شده در سیستم‌ها از عوامل موثر در ناکام گذاشتن فرصت‌طلبان است.

وی یادآور شد: احتمال به سرقت رفتن تجهیزات قابل حمل نظیر تلفن‌های همراه، بیشتر از سایر ابزارهای رایانه‌ای است، از این رو اطلاعات و محتواهای ذخیره‌شده در آن، در معرض خطر و آسیب‌های جدی ناشی از دسترسی سارق به آن‌ قرار دارد، بنابراین به هیچ عنوان کلیپ و تصاویر شخصی خود را در این تجهیزات ذخیره نکنید و حتماً برای گوشی هوشمند خود رمز‌عبور قوی انتخاب کنید.

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: برای شبکه‌های اجتماعی نصب شده در گوشی تلفن همراه خود رمز عبور بگذارید و به یاد داشته باشید تنظیمات امنیتی و رمز دو مرحله‌ای شبکه‌های اجتماعی یک ضرورت است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90428

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90428/پرهیز-انتشار-اطلاعات-شخصی-حساب-های-کاربری

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir