کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ساماندهی ارائه خدمات مشاوره در محاکم اطفال و نوجوانان

خبرگزاری فارس , 29 شهريور 1399 ساعت 14:44

رئیس کل دادگستری استان قم از ایجاد شعب اختصاصی رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان در تمام مراجع قضایی قم خبر داد و گفت: ارائه خدمات مشاوره در محاکم اطفال و نوجوانان به صورت تخصصی دنبال می‌شود.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علی مظفری از برگزاری جلسه شورای مشورتی با محوریت بهبود و توسعه فرآیند ارائه خدمات مشاوره در دادگاه اطفال و نوجوانان خبر داد و گفت: به منظور اجرایی کردن شیوه نامه ارائه خدمات مشاوره در دادگاه اطفال و نوجوانان موضوع مواد ۳۱۵، ۲۹۸، ۲۸۶ ،۴۱۰ و 599 قانون آیین دادرسی کیفری، شورای مشورتی مشاوره استان در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد علاوه بر ایجاد شعب اختصاصی رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان، در تمام مراجع قضایی اعم از دادسرا، بدوی، تجدیدنظر، نظامی و... ترتیبی اتخاذ شود تا مددکاران و مشاوران اطفال و نوجوانان بر اساس قانون حضور داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به تشکیل پرونده شخصیت اطفال و نوجوانان به‌صورت تخصصی با استفاده از ظرفیت مددکاران و مشاوران مجرب خانم و آقا در استان، و بهره مندی از تمام ظرفیت های تأسیسات حقوقی و موجود در قانون آیین دادرسی کیفری مانند تعلیق مجازات، تعویق صدور حکم، آزادی مشروط، عدم اعزام اطفال به کانون حسب مورد و... تصریح کرد: با اجرای این شیوه نامه، رسیدگی به پرونده های اطفال و نوجوانان بر اساس یک فرآیند علمی و تخصصی صورت می‌گیرد و اجرای موثر و کارآمد احکام قضایی را تضمین خواهد کرد.

مظفری تشخیص دقیق عوامل جسمانی، خانوادگی، اجتماعی و همچنین اختلالات روانی در ارتکاب جرم و تشکیل پرونده شخصیتی جامع و ارائه آن به قاضی، ارائه اطلاعات حاصل از مصاحبه تشخیصی و جلسات مشاوره به قاضی پرونده، به منظور دقت در صدور حکم، به نحوی که در کاهش جرم و عدم تکرار آن مؤثر واقع گردد، کاهش خطر بازگشت و تکرار رفتار مجرمانه در سنین بالاتر و پیشگیری از وقوع جرم های سنگین تر و پیشگیری از ورود طفل و یا نوجوان به کانون های اصلاح و تربیت تا حد امکان را از جمله اهداف اجرایی شدن شیوه نامه ارائه خدمات مشاوره در دادگاه اطفال و نوجوانان برشمرد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 91445

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/91445/ساماندهی-ارائه-خدمات-مشاوره-محاکم-اطفال-نوجوانان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir