کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکید وزیر علوم بر برنامه‌ریزی‌‌ مدون‌ برای آموزش مجازی دروس دانشگاهی

خبرگزاری تسنیم , 25 مهر 1399 ساعت 12:12

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تأثیر مناسب و معنوی برگزاری سوگواره اربعین دانشگاهیان از طریق مجازی گفت: استفاده از فضای مجازی و ارتباطات الکترونیکی را می‌توان یکی از دستاوردهای بزرگ آموزش عالی کشور قلمداد کرد.


به گزارش قم نیوز منصور غلامی ظهر امروز در آیین اختتامیه مجازی سومین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان که به‌صورت مجازی و به میزبانی دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: توسعه بیماری کرونا سبب شد که استفاده از ارتباطات در فضای مجازی که خیلی هم از قبل مدون نشده بود، به‌سرعت پیش برویم.

وی با تأکید بر لزوم تأثیر سوگواره ملی اربعین برای توجه بیشتر بر فرهنگ ایثار و شهادت در محیط‌های دانشگاهی بیان کرد: یکی از مزایای ارتباطات مجازی، دسترسی هر چه بیشتر شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان به استفاده از برنامه‌های این سوگواره است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از برنامه‌های ضبط‌ شده این مراسم در فرصت‌های دیگر استفاده کنند که این موضوع سبب اثرگذاری بیشتر محتوای برنامه‌های موردنظر می‌شود.

غلامی ادامه داد: حاصل هماهنگی‌هایی که برای ایجاد ارتباط در فضای مجازی انجام گرفت، توسعه فعالیت‌های مختلف، ارائه خدمت و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بود که در ستاد وزارت و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به‌خوبی صورت پذیرفت.

وی افزود: در چند ماه گذشته از طرف معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت و معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها برنامه‌های مناسبی از طریق ارتباطات الکترونیکی و در فضای مجازی انجام‌گرفته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اجرای این برنامه‌ها نشان از توانمندی و ظرفیت مناسب و به‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته مراکز آموزش عالی دارد که این قابلیت‌ها را می‌توان در مواردی از قبیل ارائه آموزش‌های مجازی دروس دانشگاهی، برگزاری نشست‌های اداری متعدد اعم از نشست‌های روسای دانشگاه‌ها، معاونان دانشگاه‌ها، برگزاری بزرگداشت شهدای دانشجو و سومین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان به‌خوبی مشاهده کرد.

غلامی با اشاره به تأثیر مناسب و معنوی برگزاری سوگواره اربعین دانشگاهیان از طریق مجازی و در زمان مقررشده، بیان کرد: استفاده از فضای مجازی و ارتباطات الکترونیکی را می‌توان یکی از دستاوردهای بزرگ آموزش عالی کشور قلمداد کرد که در فضایی که دانشجویان در دانشگاه حضور ندارند، ارتباط این عزیزان به‌خوبی و از طریق فضای مجازی، بسیار سریع‌تر و آسان‌تر با بخش‌های مختلف دانشگاه برقرار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید تجربه استفاده از فضای مجازی را قدر بدانیم و همیشه در کنار برنامه‌های حضوری، از این روش ارتباطی نوین هم به‌صورت بهینه استفاده کنیم و در جهت توسعه استفاده از روش‌های حضوری و مجازی و یا تلفیقی از هر دو روش در ارائه آموزش و دروس دانشگاهی، همچنین برگزاری برنامه‌های اداری، فرهنگی و اجتماعی، برنامه‌ریزی‌های مدونی داشته باشیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 92016

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/92016/تاکید-وزیر-علوم-برنامه-ریزی-مدون-آموزش-مجازی-دروس-دانشگاهی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir