چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب : 92238
منبع : خبرگزاری فارس

رهنمودهای اخیر رهبری روحیه تازه ای به کادر درمانی بخشید

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن تقدیر از سخنان راهگشا و راهبردی مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: این سخنان نقطه عطفی در روحیه بخشی به کادر بهداشت و درمان کشور بود.
رهنمودهای اخیر رهبری روحیه تازه ای به کادر درمانی بخشید
رهنمودهای اخیر رهبری روحیه تازه ای به کادر درمانی بخشید
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر ظهر امروز در نشست استانداری قم با اشاره به این که فعلا حدود 600 بیمار کرونایی بستری در قم داریم بیان کرد: از این تعداد، حال حدود 150 نفر وخیم است.

وی افزود: ابتلای به کرونا به پدیده ای خانوادگی تبدیل شده، لذا فاصله گذاری ها باید از داخل خانه ها آغاز شود و حتی برای برخی خانواده ها می توان به لزوم استفاده از ماسک در خانه نیز توصیه کرد.

 وضعیت قم بسیار شکننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم وضعیت فعلی قم را بسیار شکننده و نیازمند مراقبت ویژه خواند و گفت: اگرچه چند روزی است که در آمار حدود 600 بیمار بستری ثابت مانده ایم، اما معبر بودن قم و ترددهای زیاد و تراکم جمعیت سبب می شود که همچنان به مراقبت های خاص توصیه کنیم.

وی با بیان اینکه محدودیت های چند هفته اخیر در قم باید ادامه یابد اضافه کرد: ما بر اساس رصدهای جدید حتی می توانیم این محدودیت ها را به عنوان دیده بان امین و جسور سلامت مردم شدت بخشیم، چراکه به تعبیر مقام معظم رهبری، رودربایستی در امر سلامت مردم بی معناست.

 
برگزاری هر نوع تجمع یک مُنکر بزرگ و گناه نابخشودنی است

قدیر با هشدار نسبت به وضعیت قرمز در 230 شهرستان کشور تصریح کرد: تردیدی نیست که برگزاری هرگونه همایش و تجمع در این شرایط، یک مُنکر بزرگ و گناه نابخشودنی است و از این رو ضمن اعلام انزجار خود نسبت به آمریکا اعلام می کنیم که مراسم 13 آبان باید به صورت مجازی برگزار شود.

وی ضمن انتقاد از برنامه اخیر برگزار شده در ورزشگاه شهر مشهد تأکید کرد: این گونه برنامه ها احساسات عمومی را جریحه دار می کند، از این رو هر نوع تجمع و همایش بدون استثناء باید ممنوع باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین از صداوسیما خواست تا در پوشش مراسم ها دقت کافی داشته باشد و مراسم هایی که شیوه نامه ها در آن رعایت نمی شود، پخش نکند، چراکه پخش این مراسم ها از رسانه ملی بدآموزی خواهد داشت.

قدیر درباره پیشنهاد بازگشایی شبستان امام خمینی (ره) آستان مقدس فاطمی نیز گفت: در این زمینه خود بنده و جمع دیگری از همکاران، بازدیدهایی داشته ایم و برخی مطالبات فنی مرکز بهداشت قم در آن شبستان مانند ضرورت تعبیه فن های مکنده در حال انجام است تا إن شاء الله پس از رعایت همه شیوه نامه ها، بتوانیم تصمیم نهایی کارشناسی شده خود را در این باره ارائه کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdjx0n.yt0xs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما