پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب : 92362
منبع : خبرگزاری تسنیم

بانوان سرپرست خانوار برای بازگشت به زندگی مشترک حمایت می‌شوند

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: بانوان سرپرست خانوار برای بازگشت به زندگی مشترک و تشکیل خانواده حمایت می‌شوند.
بانوان سرپرست خانوار برای بازگشت به زندگی مشترک حمایت می‌شوند
بانوان سرپرست خانوار برای بازگشت به زندگی مشترک حمایت می‌شوند
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار امروز در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و معضلات، ریشه در فقر دارد و باید همه آحاد جامعه به‌طورجدی در فقرزدایی و رفع آسیب‌ها مشارکت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: منابع دولتی بسیار محدود است و خیرین، ظرفیت مهمی در رفع مشکلات اقتصادی اقشار ضعیف هستند و باید به میدان بیایند تا بتوانیم بخش زیادی از معضلات را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: بانوان سرپرست خانوار برای بازگشت به زندگی مشترک و تشکیل خانواده حمایت می‌شوند، این طرح به‌صورت پایلوت در کمیته امداد قم اجرایی شد و بسیاری از خانواده‌هایی که به دلیل مشکلات اقتصادی و اعتیاد همسر، به سمت طلاق رفته بودند با این طرح به زندگی مشترک بازگشتند.

میرشکار عنوان کرد: اعتیاد یکی از عوامل طلاق است و موجب ضعف اقتصادی در خانواده و بروز مشکلات متعددی به‌ویژه برای فرزندان می‌شود دراین‌باره کمک برای درمان معتادان یکی از رویکردهای مهم در جلوگیری از فروپاشی خانواده‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: فردی که به زندگی مشترک بازمی‌گردد و پس از طلاق، قصد آغاز زندگی مشترک دارد نیازهایی ازنظر مسکن و تأمین هزینه‌ها دارد که دراین‌باره کمیته امداد ازنظر مسکن و پرداخت وام فوری و تأمین حداقل ملزومات زندگی به حمایت می‌پردازد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم اظهار داشت: بیکاری یکی از معضلات جدی است و در حوزه اشتغال و کاریابی و پرداخت وام اشتغال با نظارت جامع پرداخت می‌شود.

وی گفت: افزایش مراجعه زنان سرپرست خانوار و کاهش سن مراجعه‌کنندگان بسیار هشداردهنده است و باید برای اشتغال و تأمین معاش نیازمندان به دنبال راهکارهای اساسی باشیم.

میرشکار افزود: فقرزدایی و رفع آسیب‌های اجتماعی مرتبط با فقر، کاری جهادی و انقلابی می‌طلبد و باید کاری کرد خانواده‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی به سمت طلاق نروند و افرادی که از هم جداشده‌اند بتوانند به کانون اصلی خانواده بازگردند.

وی در مورد توزیع سبد معیشتی با مشارکت سپاه علی بن ابیطالب (ع) در مرحله سوم پویش ایران همدل عنوان کرد: این طرح از یازدهم آبان آغاز شد و تا 27 آبان ماه تداوم دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb5fb9.rhb50piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما