کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون استاندار قم:

ذخیره راهبردی۳ماهه ماسک درقم

خبرگزاری مهر , 22 آبان 1399 ساعت 4:10

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: ۲۰ میلیون ماسک به عنوان ذخیره راهبردی ماسک برای سه ماه آینده در استان قم دپو شده است.


به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با اشاره به مازاد تولیدکننده ماسک در استان، گفت: با توجه به دپوی ماسک موردنیاز، باید اجازه صادرات مازاد محصول واحدهای تولیدی به سایر استان‌ها داده شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ میلیون ماسک به عنوان ذخیره راهبردی ماسک برای سه ماه آینده در استان دپو شده است، گفت: در زمانی که استان نیاز به تولید ماسک داشت، برخی از واحدهای تولیدی برای کمک به وضعیت بهداشتی قم، خط تولید خود را تغییر دادند که در شرایط کنونی با توجه به اینکه این واحدها مازاد تولید دارند برای ادامه روند تولید باید بازارهای جدیدی برای این تولیدکنندگان فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به اجرایی شدن محدودیت فعالیت واحدهای رده شغلی ۲، ۳ و ۴ از ساعت ۱۸ گفت: در روز نخست اجرای این طرح، میزان همراهی واحدهای صنفی برای اجرای این محدودیت در سطح استان، راضی‌کننده بوده است.

غضنفری بابیان اینکه تجدیدنظر در گروه اصناف ضروری است، گفت: تمام پروتکل‌های بهداشتی در فروشگاه‌های بزرگ رعایت می‌شود ولی همچنان با مشکل مدیریت تجمع در این فروشگاه‌ها روبرو هستیم که باید برای این موضوع نیز چاره‌اندیشی شود.

وی با ابراز نارضایتی از میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نانوایی‌ها گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نانوایی‌های نامطلوب است که باید با استفاده از ظرفیت اتحادیه نانوایان تصمیمات جدی و مؤثری اتخاد شود.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 92512

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/92512/ذخیره-راهبردی۳ماهه-ماسک-درقم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir