کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فضای فرهنگی کشور از انتظارات امامین انقلاب فاصله گرفته است

خبرگزاری فارس , 18 شهريور 1400 ساعت 17:21

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه متأسفانه فضای فرهنگی کشور از توقعاتی که امامین انقلاب داشته‌اند فاصله معناداری گرفته است، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد تنها وزارتخانه ای است که پسوند اسلامی دارد و این به ما یادآوری می کند که نگاه ما باید نگاه مکتبی و دینی باشد.


به گزارش قم نیوز محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: تلاش ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که این وزارتخانه به همان مأموریت‌هایی برگردد که برای آن تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه فضای فرهنگی کشور از انتظاراتی که امامین انقلاب داشته‌اند فاصله معناداری گرفته است، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد تنها وزارتخانه ای است که پسوند اسلامی دارد و این به ما یادآوری می کند که نگاه ما باید نگاه مکتبی و دینی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کارنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی که به خاطر آن انقلاب بنیانگذاری شده سنجیده می شود، افزود: اولین برنامه ما در این وزارتخانه فرهنگ سازی اسلامی است زیرا در حقیقت فرهنگ با هویت دینی ملت ما گره خورده و تلاش ما بازگشت فرهنگ و هویت اسلامی مردم است.

وی با اشاره به طرح ساخت ۴ میلیون مسکن توسط دولت سیزدهم، گفت: طرح های عمرانی ما باید پیوست فرهنگی داشته باشد و باید از ابتدا در این طرح ها مباحث فرهنگی، تربیتی و آموزشی گنجانده شود تا از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

اسماعیلی با اشاره به ریل‌گذاری قانونی برای ایجاد پیوست های فرهنگی در طرح‌های عمرانی کشور، گفت: تلاش ما بر این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی را در جایگاه اصلی سیاستگذاری فرهنگی کشور قرار دهیم و خود را از بازوهای اصلی اجرای سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی می دانیم.

وی با اشاره به لزوم اجرای عدالت فرهنگی در کشور گفت: فرهنگ نباید در چند هنر خلاصه شود بلکه باید از فرهنگ غنی کشور صیانت کنیم و وسیله شکوفایی همه استعدادهای کشور را فراهم کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که دغدغه های رهبر معظم انقلاب را در زمینه فرهنگ برطرف کنیم و در این راستا تذکرات و پیشنهادات علما و نخبگان را پذیرا هستیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 99666

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/99666/فضای-فرهنگی-کشور-انتظارات-امامین-انقلاب-فاصله-گرفته

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir