کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد حوزه علمیه:

تربیت فرزندان همراه با عزت و بزرگواری باشد

خبرگزاری مهر , 22 شهريور 1400 ساعت 23:37

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه تربیت لوازم و مقدماتی دارد،گفت:تربیت فرزندان باید با عزت دادن و بزرگواری همراه باشد.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد سعیدی‌آریا در سخنرانی مراسم سوگواری ریحانه الحسین (ع) در حرم مطهر بانوی کرامت گفت: امیرالمؤمنین (ع) در خطبه متقین می‌فرمایند انسان‌های اهل تقوا در هدایت با نشاط هستند یعنی چه در پذیرش هدایت و چه در هدایتگری اهل نشاط و خوش‌رویی هستند و از هدایت ناراحت نمی‌شوند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین خواسته‌های فرزندان و تکلیف ما نسبت به آنان تربیت و هدایت است، ادامه داد: تربیت لوازم و مقدماتی دارد و باید بدانیم که چگونه فرهنگ دینی را به فرزندان خود منتقل کنیم خطرات جامعه او را تهدید نکند و نسبت به آسیب‌های اجتماعی واکسینه شود.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) خود را به عنوان راه‌حلی برای مشکلات جوانان مطرح کرده بودند و جوانان هر مشکلی داشتند برای حل آن به سراغ ایشان می‌رفتند، افزود: ما باید راه حل مشکلات فرزندان خود باشیم تا مطمئن باشند وقتی مسأله ای را با ما در میان می‌گذارند با نشاط برخورد می‌کنیم و کمک‌حالشان هستیم.

سعیدی آریا با تأکید بر اینکه ما باید علت رفتار فرزندان خود را بفهمیم، تصریح کرد: برخی بچه‌ها برای اینکه به آنها توجه شود رفتارهای غیر معمول و یا در برخی موارد رفتار ضد دینی انجام می‌دهند تا توجه دیگران را به خود جلب کنند و اگر با نشاط برخورد نکنیم ممکن است نسبت به مظاهر دینی مانند نماز و اذان نفرت پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تربیت سلیقه می‌خواهد، گفت: تربیت ما نباید با تحقیر همراه باشد بلکه باید با عزت دادن و بزرگواری همراه باشد و همیشه به دنبال سرعت در تربیت نباشیم بلکه تربیت به آرامی و به تدریج صورت می‌گیرد.

وی افزود: دعای ۲۴ و ۲۵ صحیفه سجادیه درباره وظایف فرزند نسبت به پدر و مادر و پدر و مادر نسبت به فرزند توصیه‌هایی دارد که خوب است این ادعیه را با توجه بخوانیم و به آن عمل کنیم.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 99755

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/99755/تربیت-فرزندان-همراه-عزت-بزرگواری-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir