کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

منابع لبنانی از صدور فرمان تشکیل کابینه خبر دادند

خبرگزاری حوزه نیوز , 22 شهريور 1400 ساعت 19:48

منابع وابسته به جریان ملی آزاد تأکید کردند: تمامی گره های تشکیل دولت باز شده و دیگر هیچ توجیهی برای تأخیر در تشکیل دولت وجود ندارد.


به گزارش قم نیوز منابع وابسته به جریان ملی آزاد تأکید کردند: تمامی گره های تشکیل دولت باز شده و دیگر هیچ توجیهی برای تأخیر در تشکیل دولت وجود ندارد.

این منابع به روزنامه الاخبار گفتند: پیش بینی میشود نجیب میقاتی نخست وزیر، مأمور به تشکیل دولت جدید لبنان به کاخ بعبدا برود تا در خصوص آخرین گام های تشکیل دولت و صدور فرمان تشکیل کابینه با میشل عون رئیس جمهور لبنان گفت‌وگو کند.

این منابع اشاره کردند: میقاتی تصمیم به تشکیل دولت دارد و عملکرد او مانند سعد الحریری نخست وزیر سابق نیست که می خواست بدون تشکیل دولت، برگه مأموریت را در جیب خود بگذارد.

منابع خبری با تأکید بر اینکه عدم تشکیل دولت بعد از گذشت این همه مدّت، به این معنی است که مانعی خارج از آنچه در خصوص سهمیه و کابینه ها جریان دارد، وجود داشت، افزودند: ساعت تشکیل دولت نزدیک شده است.

شایان ذکر است که نجیب میقاتی نخست وزیر اسبق در ۲۶ جولای مأمور به تشکیل دولت جدید شد و بعد از رایزنی پارلمانی به ۷۲ رأی نمایندگان دست یافت.

علی رغم فضای مثبتی که در خصوص امکان تشکیل دولت وجود دارد، دیدار های میشل عون و میقاتی تاکنون به تشکیل دولت منجر نشده است.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 99759

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/99759/منابع-لبنانی-صدور-فرمان-تشکیل-کابینه-خبر-دادند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir