کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم:

مهمترین نکته در واکسیناسیون، پوشش سراسری افراد است

خبرگزاری مهر , 26 شهريور 1400 ساعت 19:09

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم با بیان اینکه مهمترین نکته در واکسیناسیون، پوشش سراسری افراد است، گفت: افراد با کوچک‌ترین علائم کرونا برای دریافت واکسن مراجعه نکنند.


به گزارش قم نیوز باقر محمودی بعد از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تنها راه همه گیری جهانی شیوع کرونا، گسترش واکسیناسیون در سراسر جهان است گفت: خوشبختانه در هفته‌های گذشته سرعت واکسیناسیون در کشور افزایش داشته و با کاهش سن گروه‌های هدف، شاهد سرعت بیشتری در این زمینه بوده‌ایم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم با اشاره به اینکه در شهر قم ۱۷ مرکز واکسیناسیون کرونا در حال ارائه خدمت به شهروندان هستند، افزود: حدود ۵۸۲ هزار دوز واکسن انجام شد و حدود ۱۸۵ هزار نفر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در گروه سنی بالای ۶۰ سال ۷۵ درصد افراد واکسن را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: میانگین کشوری این رده ۸۷ درصد است که از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

محمودی با بیان اینکه تمام واکسن دارای عارضه‌های معمولی مثل درد موضعی، تب، لرز و.. دارند، گفت: افراد بعد از دریافت دو دوز واکسن نیز باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا دوباره مبتلا نشوند.

وی با اشاره به اینکه تفاوت در واکسن‌ها وجود دارد ولی زیاد نیست، افزود: مهمترین نکته در دریافت واکسن، پوشش سراسری افراد در جامعه است که در حال حاضر ۳ نوع واکسن در استان وجود دارد.

محمودی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار ذخیره واکسن در استان داریم و مشکلی در جهت تأمین آن برای مردم نداریم، ادامه داد: کشورهای با بیشترین افراد پوشش واکسن کمترین میزان مرگ و میر و بستری را دارند.

وی با اشاره به اینکه مادران باردار در ۱۲ هفته ابتدایی نباید واکسن دریافت کنند، گفت: افرادی که کوچک‌ترین علائم کرونا را در خود دارند، واکسن را دریافت نکنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم با بیان اینکه امیدواریم در هفته آینده محدودیت سنی واکسیناسیون افراد در استان برداشته شود، گفت: راهکارهایی پیرامون این موضوع به مسئولان استان پیشنهاد شده و آنها در حال تصمیم گیری هستند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 99850

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/99850/مهمترین-نکته-واکسیناسیون-پوشش-سراسری-افراد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir