کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲۵۱ درخت خطرآفرین از سطح شهر قم برداشته می‌شود

قم نیوز , 28 شهريور 1400 ساعت 10:21

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: ۲۵۱ درخت خطرآفرین درسطح شهر قم شناسایی‌شده که با مجوز کمیسیون ماده هفت حذف و درختان نارون چندساله جایگزین خواهد شد.


به گزارش قم نیوز پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، با اشاره به‌تشکیل جلسه کمیسیون ماده هفت،گفت: دراین جلسه ۱۹ درخواست مطرح شد که از بین آن‌ها ۶ پرونده مربوط به‌واحد‌های شهرداری بود.

 مدیرعامل سازمان پارک‌هاوفضای سبز شهرداری قم، با بیان اینکه پنج پرونده نیز شخصی بود که درخصوص قرارگیری درخت مقابل درب پارکینگ و مزاحمت درختان بوده است،عنوان کرد: هشت پرونده دیگر ارجاع شده به‌کمیسیون مذکور نیز درخصوص بازدید‌های به‌عمل‌آمده در کمیسیون ساماندهی مربوط به‌درختان خطرآفرین شهر بود.

 مدیرعامل سازمان پارک‌هاوفضای سبز شهرداری قم، تصریح کرد: ۲۵۱ اصله درخت خطرآفرین در کمیته ساماندهی شناسایی‌و معرفی‌شده بود که در کمیسیون مطرح، و مجوز حذف‌و جایگزینی آن‌ها با درخت جدید گرفته شد.

جوادیان با تاکید براینکه تمام این درختان با نهال چندساله نارون جایگزین می‌شوند، عنوان کرد: گونه‌هایی که بیشتر درگروه درختان خطرآفرین حذف می‌شوند، اکالیپتوس است که شکنندگی بیشتری داشته و انحراف به‌سمت خیابان یا پیاده‌رو دارند.

 مدیرعامل سازمان پارک‌هاوفضای سبز شهرداری قم،یادآور شد: درختان نهارون، پده و ... نیز دراین دسته قرار دارند که به‌دلیل انحراف، پوسیدگی و یا آلودگی هستند، البته درختانی نیز با فاصله نادرست با درختان دیگر در دهه‌های گذشته کاشته شده که شناسایی، و حذف خواهند شد.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 99889

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/99889/۲۵۱-درخت-خطرآفرین-سطح-شهر-قم-برداشته-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir