کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام برگزیدگان پویش «طلاب و فضای مجازی»/آموزش و ارتقای سواد رسانه ای طلاب

خبرگزاری فارس , 28 شهريور 1400 ساعت 17:18

دبیر همایش و پویش «طلاب و فضای مجازی» از تداوم برگزاری این فعالیت در سال های آتی و همچنین ورود موضوع سواد رسانه و تولید محتوا در فضای مجازی به متون درسی حوزه های علمیه خبر داد.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین سید محسن میرمرشدی امروز و در نشست خبری همایش و پویش «طلاب در فضای مجازی» با اشاره به کارکرد مهم فضای مجازی در دنیای امروز بیان کرد: از آن جا که حوزه های علمیه به عنوان اصلی ترین پایگاه تفکر اسلامی شناخته می شوند، لذا فضای مجازی می تواند نقش مهمی در رساندن این تفکر به جامعه داشته باشد.

وی افزود: لزوم پیگیری بیانیه مهم گام دوم انقلاب و همچنین معرفی سال تحصیلی گذشته حوزه های علمیه با شعار «حوزه و فضای مجازی» سبب شد تا فراخوان همایش و پویش حوزه و فضای مجازی با اهدافی مانند گفتمان سازی و توسعه علم و پژوهش در حوزه فضای مجازی در کنار شناسایی و سازماندهی فعالان این عرصه و همچنین ترویج کنشگری حوزویان و شبکه سازی آنان در این عرصه شکل بگیرد.

دبیر همایش و پویش «طلاب و فضای مجازی» ادامه داد: بر این اساس، طلاب فعال در فضای مجازی، آثار خود را در قالب های گوناگون از ابتدای تیر تا پایان مرداد ماه سال جاری به دبیرخانه این همایش ارسال کردند و در مجموع، ۲۳۳ اثر دریافت شد.

وی با بیان این که این آثار مورد ارزیابی هیئت داوران این همایش قرار گرفت گفت: محمود رفیعان، سعید مهدیان، زهرا کُردی، سارا طالبی، رسول صادقی، سید محمد موسوی، شمس الدین روحی، حسن مجتبی زاده، محمدحسین سلیمیان، حسین فاطمی، محمد مفتاح، سیدمحمدرضا حسن زاده، سید مهدی رحیمی و مجید مُبینی از جمله برگزیدگان این همایش هستند که مورد تقدیر قرار می گیرند.

میرمرشدی همچنین از تداوم برگزاری این همایش و پویش در سال جاری و سال های آینده خبر داد و خاطر نشان کرد: آموزش ها و حمایت ها از طلاب فعال حوزه های علمیه در عرصه فضای مجازی تداوم خواهد داشت.

وی در عین حال به آماده سازی متون درسی مربوط به ارتقای سواد رسانه و تولید محتوا در فضای مجازی برای ورود به فضای آموزشی رسمی حوزه های علمیه توجه داد و ابراز امیدواری کرد این مهم در آینده ای نزدیک محقق شود.

دبیر همایش و پویش «طلاب و فضای مجازی»، برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقای سواد رسانه ای طلاب و همچنین جهت دهی پایان نامه های سطوح سه و چهار حوزه های علمیه به پژوهش در حوزه فضای مجازی را از دیگر برنامه های این عرصه عنوان کرد و یادآور شد: مرکز مدیریت حوزه های علمیه تلاش دارد تا از طریق مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه امر سازماندهی، حمایت، آموزش و راهبری طلاب در حوزه فضای مجازی را سامان دهد.

میرمرشدی در ادامه و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره ضرورت فعالیت بیشتر و دقیق تر حوزه های علمیه در عرصه فضای مجازی و اهتمام بیشتر طلاب برای تولید محتوای کاربردی تأکید کرد: باید قبول کنیم که عملکردمان در عرصه فضای مجازی تاکنون و آن گونه که شایسته توجه به این عرصه است، نبوده، اما تلاش می کنیم تا برنامه ریزی های روزآمدی در این زمینه داشته باشیم و با اعلام هرچه سریع تر فراخوان همایش و پویش «حوزه و فضای مجازی» در سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، گام جدیدی را در این عرصه برداریم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 99905

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/99905/اعلام-برگزیدگان-پویش-طلاب-فضای-مجازی-آموزش-ارتقای-سواد-رسانه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir