کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس معارفی آستان بانوی کرامت:

حجاب سبب سلامت نظام خانواده است

خبرگزاری مهر , 28 شهريور 1400 ساعت 23:28

کارشناس معارفی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه حجاب مبتدای ارزش‌های دینی است،گفت:حجاب نظام خانواده‌ و جامعه را سالم نگه می دارد.


به گزارش قم نیوز طیبه ربانی در محفل معارفی که در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه در جریان عاشورا زنان به صورت عملی نشان دادند که در اسلام یک زن می‌تواند با حفظ ارزش‌های اسلامی در عرصه‌های مختلف اجتماعی حضور فیزیکی داشته و بزرگترین حماسه را خلق کند، گفت: جریان عاشورا نمایانگر ضعف و ناتوانی زنان نسبت به مردان نیست بلکه در جریان این حماسه قدرت و جایگاه بلند زن در یاری امام معصوم به تصویر کشیده شده است.

کارشناس معارفی آستان مقدس بانوی کرامت ادامه داد: از نظر اسلام زن منشأ سکینه و آرامش است و با حضور خود در نقش‌های مختلف (مادری، همسری، فرزندی و خواهری) در بستر خانواده و جامعه می‌تواند موجب ایجاد آرامش و از میان رفتن نگرانی‌ها شود.

وی با بیان اینکه نقش زن در موکب و خیمه‌گاه امام حسین علیه السلام تجلی پیدا می‌کند، تصریح کرد: نقش حضرت زینب سلام‌الله علیها به عنوان یک بانوی پیام‌رسان و حامی در کربلا آشکار و مشهود است و این نقش در جریان عاشورا لحظه به لحظه پررنگ‌تر می‌شود تا جایی که این نقش در خطبه‌خوانی حضرت زینب سلام‌الله علیها در کوفه و شام بسیار بارز و مهم بوده است به گونه‌ای که اگر سخنوری و حماسه سرایی بانوی کربلا حضرت زینب سلام الله علیها نبود به قول مشهور «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» و از کربلا در اندیشه دینی به دلیل گستردگی دستگاه تبلیغاتی یزید اثری باقی نمی‌ماند.

ربانی با اشاره به نقش حضرت زینب سلام الله علیها در نگهبانی از کودکان امام حسین علیه‌السلام و حمایت و یاری امام سجاد علیه‌السلام پس از واقعه عاشورا افزود: حضرت زینب سلام الله علیها ضمن نگهبانی از خانواده امام حسین علیه‌السلام و یاری امام سجاد علیه السلام با سخنرانی و بیان کلمات و احساسات آتشین در مقام مادر و خواهر شهید حماسه آفرید و یزید را در کاخش در میهمانی که برپا کرده بود رسوا و ذلیل کرد به گونه‌ای که یزید از کرده خود به شدت پشیمان و مجلس بزم یزید به مجلس عزای امام حسین علیه‌السلام مبدل شد.

وی عنوان کرد: نقش زنان در احیای ارزش‌های والا و فرهنگ دینی در جامعه هیچ تفاوتی با مردان نداشته و مشابه مردان است و اسلام در کرامت انسانی و احیای ارزش‌های دینی در جامعه میان زن و مرد تفاوتی قائل نیست.

کارشناس معارفی آستان مقدس بانوی کرامت تصریح کرد: هدف از عاشورای حسینی بر اساس فرموده امام حسین علیه‌السلام احیای ارزش‌های اسلامی، نبوی و فرهنگ قرآنی در جامعه‌ای بود که این ارزش‌های اصیل در آن کم‌رنگ شده بود.

وی ادامه داد: واقعه عاشورا و حضور دوشادوش بانوان اهل حرم کنار امام حسین علیه‌السلام و دیگر اصحاب امام نشان می‌دهد که اگر در جامعه‌ای ارزش‌های اصیل دینی در معرض آسیب قرار گرفت میان زن و مرد تفاوتی در احیای این ارزش‌ها وجود ندارد و زن و مرد باید برای احیای این ارزش‌ها به پا خیزند حتی اگر بهای احیای این ارزش‌های اصیل دینی جان، مال و اسارت خانواده و مثله شدن توسط دشمن و پایکوبی اسبان بر پیکر انسان باشد.

ربانی با بیان اینکه آرامش، سلامت اخلاقی و لقمه حلال مأمن رشد و تربیت فرزندان و نسلی حسینی است، افزود: خانواده متزلزل و نابهنجار هرگز مامن و محلی برای رشد و تربیت فرزندان غیرتمند و هوشیار نخواهد بود.

کارشناس معارفی آستان مقدس بانوی کرامت حیات طیبه یا سبک زندگی اسلامی را از مهم‌ترین پیام‌های نهضت حسینی برشمرد و گفت: دشمنان با تمام توان تبلیغاتی خود با عنصر رسانه به اسم تمدن با ترویج بی‌حجابی، بی حیایی، بی دینی، بی‌غیرتی و بی بند وباری به دنبال سست کردن نظام خانواده هستند، چرا که خانواده آراسته به سبک زندگی اسلامی مهم‌ترین عنصر برای مقابله با ظلم و استکبار طلبی دشمنان است.

وی ادامه داد: دشمن تنها با نابودی سبک زندگی اسلامی و از بین بردن منش اخلاق دینی در خانواده‌ها قادر به ادامه سلطه استکباری و حاکمیت نامشروع خود بر کشورها و مردم است؛ بنابراین خانواده‌ها باید مراقب باشند که به اسم زندگی متمدنانه، تمدن و حقوق بشر در دام تبلیغاتی دشمنان گرفتار نشوند.

ربانی گفت: حضور در مجلس عزای امام حسین علیه السلام فرزندان را برابر وسوسه‌های شیطان و هجمه رسانه‌ای دشمنان اسلام بیمه می‌کند؛ بنابراین مادرانی که با آغوش گرفتن فرزندانشان از همان خردسالی و کودکی در محافل اهل‌بیت (ع) حضور پیدا می‌کنند و حضرت زهرا سلام الله علیها در زندگی اسوه و الگوی رفتار و عمل آن‌ها شده است، توانستند فرزندانی همچون قاسم سلیمانی، شهید چمران و شهید صیاد شیرازی را تربیت کنند.

وی افزود: به بیان دقیق‌تر مادرانی که در زندگی فاطمی وار رفتار می‌کنند در دامنشان فرزندانی پرورش می‌یابند که به تبعیت از امام حسین علیه‌السلام یک شبه ره صد ساله را می‌پیمایند.

کارشناس معارفی آستان مقدس بانوی کرامت یادآور شد: در این عصر که دشمن به دنبال نابودی حجاب و عفاف است، ترویج حجاب و عفاف و حیا از وظایف بانوان انقلابی است چرا که حجاب، عفاف و حیا از عوامل مؤثر در حفظ نظام خانواده است و جامعه‌ای سالم است که به طبع خانواده‌های سالم در آن زندگی کنند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 99912

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/99912/حجاب-سبب-سلامت-نظام-خانواده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir