کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آموزش‌های مجازی پاسخگوی نیازهای تحصیلی کلاس اولی‌ها می‌شود؟

خبرگزاری تسنیم , 30 شهريور 1400 ساعت 17:36

با بازگشایی مدارس و برگزاری کلاس‌های مجازی دانش آموزان پایه اول دبستان که تجربه‌ای از حضور در مدرسه ندارند بیشترین تأثیر را از وضع موجود می‌گیرند.


به گزارش قم نیوز قبل از شیوع ویروس کرونا در روزهایی که شرایط عادی را سپری می‌کردیم دانش آموزان ساعت‌هایی از روز  را در فضای آموزشی گذرانده و با معلم خود تعامل چهره به چهره داشتند تعاملی که منجر به شناخت بیشتری نسبت به نقاط قوت و ضعف تک‌تک دانش آموزان می‌شد و درنتیجه در تدریس بهتر و یادگیری مؤثرتر نقش به سزایی داشت.

در شرایط کنونی کشور که شیوه‌های تدریس، تغییر کرده و دانش آموزان از حضور در فضای آموزشی به‌گونه‌ای محروم شده‌اند در این میان دانش آموزان اول دبستان که تجربه‌ای از حضور در مدرسه ندارند بیشترین تأثیر را از وضع موجود می‌گیرند.

آموزش‌های مجازی به بزرگ‌ترین دغدغه معلمان و همچنین اولیاء در بحث یادگیری دانش آموزان تبدیل‌شده است؛ برای دانش‌آموزانی که دوره پیش‌دبستانی را هم در فضای مجازی به‌صورت یک‌طرفه آموزش‌دیده‌اند با حضور در این فضا، عملاً وارد دنیای جدیدی از ارتباطات می‌شوند که باید خود را با شرایط جدید وفق دهند.

در این میان سؤالاتی دراین‌باره که آیا در فضای مجازی دانش آموزان می‌توانند به همراه معلم با درس پیش روند؟ در شرایط موجود و با برگزاری کلاس‌های غیرحضوری، در بحث یادگیری دانش آموزان پایه اول ابتدایی مشکلی در آینده ایجاد نخواهد شد؟ برای پاسخگویی به سؤالاتی ازاین‌دست به گفت‌وگو با معاون آموزش‌وپرورش استان قم پرداختیم.

مریم سادات پناهنده معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  قم ، با اشاره به امکاناتی که برنامه شاد در بحث آموزش و یادگیری ایجاد کرده اظهار داشت: شبکه شاد با رفع نواقص و مشکلاتی که داشت تا حدی در حل  مسئله یادگیری دانش آموزان در پایه‌های مختلف مؤثر بوده همچنین تقویت زیرساخت‌های آموزشی در این میان بسیار راهگشا است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم با تأکید بر اولویت حفظ سلامتی دانش آموزان تصریح کرد: مدارس در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی باید محتوی مناسبی ارائه دهند از طرف دیگر همه تلاش ما فراهم آوردن بهترین شرایط آموزشی برای دانش آموزان عزیز است.

به گفته پناهنده زیرساخت‌های لازم برای هر نوع آموزش در مدارس ایجادشده و همکاران فرهنگی ما برای هر سه سناریوی آموزش مجازی، حضوری و ترکیبی آماده هستند.

وی بابیان آمار چند هزارنفری بازماندگان از تحصیل عنوان کرد: امسال پوشش جذب دانش آموزان پایه ابتدایی 109 درصد است که این پوشش شامل دانش آموزان استان، مهاجران و بازماندگان از تحصیل هستند.

این مسئول آموزشی با اشاره به تحصیل 30 هزارنفری دانش آموزان پایه اولی افزود: زنگ شکوفه‌ها روز چهارشنبه 31 شهریورماه، ساعت 9:30 به‌صورت مجازی و مستقیم از شبکه استانی، برنامه شاد و مدرسه تلویزیونی پخش خواهد شد.

وی بابیان برنامه بازگشایی مدارس در سال گذشته خاطرنشان کرد: امسال به دلیل وضعیت موجود و شدت شیوع بیماری کرونا حضور فیزیکی دانش آموزان به هر شکلی قابل‌قبول نبوده، مدارس نیز اجازه برگزاری کلاس‌های حضوری را ندارند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 99949

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/99949/آموزش-های-مجازی-پاسخگوی-نیازهای-تحصیلی-کلاس-اولی-ها-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir