کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

نظام مسائل زنان تدوین شود

خبرگزاری حوزه نیوز , 30 شهريور 1400 ساعت 15:59

فاطمه رحمانی با اشاره به تشکیل کمیسیون ویژه خانواده در مجلس شورای اسلامی، گفت: نظام مسائل زنان باید جمع آوری شود، البته تمامی موضوعات مرتبط با بانوان، نیاز به قانون ندارند و برخی از آنها نیازمند فرهنگ‌سازی است.


به گزارش قم نیوز نخستین جلسه هم اندیشی موضوعات مرتبط با بانوان در تدوین برنامه توسعه هفتم جمهوری اسلامی ایران، با حضور فاطمه رحمانی، نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تنی چند از مدیران مدارس علمیه و مسئولان اداره های خواهران این حوزه با هماهنگی مدیریت آموزش مجازی در محل مرکز مدیریت برگزار شد.

رحمانی در این نشست ضمن تاکید بر اینکه ارتباطات فی مابین مجلس شورای اسلامی با حوزه علمیه خراسان می تواند الگویی برای کشور شود، به تدوین برنامه توسعه هفتم اشاره کرد و ابراز داشت: مهمترین ظرفیت های حیطه بانوان در برنامه هفتم می تواند قید شود لذا خلاء هایی که در برنامه های قبلی وجودداشته را بازبینی کرده و برای رفع آنان در برنامه پیش رو، تلاش کنید.

نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اقتصاد و معیشت مردم را در نقطه اوج مشکلات برشمرد و افزود: بحث خانواده و بانوان نیز موضوع مهمی است که باید مجلس شورای اسلامی پای کار بیاید و بتوان در عرصه اجتماعی، فعالیت مستمر داشت.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون ویژه خانواده در مجلس شورای اسلامی، گفت: نظام مسائل زنان باید جمع آوری شود، البته تمامی موضوعات مرتبط با بانوان، نیاز به قانون ندارند و برخی از آنها نیازمند فرهنگ‌سازی است.

رحمانی با بیان اینکه در موضوع امنیت شغلی و رفع تبعیض های شغلی نیز، منتظر لایحه دولت هستیم، افزود: طرح جوانی جمعیت و خانواده، اقتصاد جوانان، قانون تسهیل گری ازدواج جوانان و ...، ازجمله طرح های در دست بررسی مجلس شورای اسلامی هستند.

نیاز امروز، تزریق امیدواری به جامعه است

نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، ابراز کرد: در هیچ برهه ای از تاریخ، حاکمیت یکسانی نداشتیم، اما باید نگاه واقع بینانه به شرایط موجود داشت تا آوار برداری صورت گیرد و گشایش ایجاد شود.

رحمانی با اشاره به تدارک فرصت ویژه برای حاکمیت، هیج عذری را برای کم کاری و عدم مسئولیت ها، قابل قبول ندانست و تصریح کرد: سالها با انباشت مشکلات مواجه هستیم و بدعملی و بی عملی ها جامعه ما را درگیر کرده است و، معاندان و مخالفان نظام اسلامی نیز، به دنبال القای ناامیدی در جامعه هستند، لذا در این شرایط باید با تزریق امید به مردم، همراه با نگاه واقع بینانه در کنار صبوری، آینده ای روشن را رقم بزنیم.

گفتنی است، سلسله نشست های تدوین برنامه توسعه هفتم در بخش بانوان با حضور فاطمه رحمانی، نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و مجموعه کادر مدیریتی خواهران حوزه علمیه خراسان به صورت ماهانه و از طریق سامانه مرکز آموزش مجازی خواهران این حوزه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 99957

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/99957/نظام-مسائل-زنان-تدوین-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir