کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دور جدید سفر دولتی‌ها به قم برای دیدار با مراجع تقلید / امروز یکی از اعضای کابینه به قم می‌آید

28 دی 1401 ساعت 23:59

وزرا و اعضای کابینه دوباره در راه قم هستند و برای ارائه گزارش به مراجع تقلید و پاسخ به نگرانی های اقتصادی و اجتماعی به دیدار ایشان می روند.


به گزارش قم نیوز سفر اعضای هیات دولت به صورت فردی یکی از راه های سنتی ارتباط دولت با حوزه علمیه و مراجع تقلید است که از ابتدای انقلاب در جریان بوده است و دولت سیزدهم نیز در ادامه سنت، پس از یک وقفه کوتاه، این سنت را ادامه می دهد.

سفر هفته وزیر کشور به قم، بدون دیدار با مراجع تقلید انجام شد و سردار احمد وحیدی به سبب برنامه فشرده خود موفق به دیدار با مراجع تقلید نشد. 

این هفته اما یکی از اعضای کابینه راهی قم است تا با مراجع تقلید دیدار کند و در جمع علما و بزرگان قم نیز حاضر شود.

انتقاد شدید مراجع تقلید از وضعیت اقتصادی و نوسانات قیمت ارزی
هفتم دی ماه مراجع تقلید در دیدار با رییس مجلس انتقادات شدیدی از وضعیت اقتصاد کشور و نوسانات لحظه ای قیمت ارز کردند. آیت الله مکارم شیرازی گفت که مسائل اقتصادی برای مردم به معما تبدیل شده است و  تورم در کشور نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. وی نارضایتی خود را از این شرایط اعلام کرد.

سایر مراجع تقلید از جمله آیت الله نوری همدانی، آیت الله جوادی آملی و آیت الله سبحانی نیز در دیدارهای جداگانه با قالیباف از شرایط اقتصادی به شدت گله کردند. 

قیمت ارز نیز در آن روزها دچار نوسان شدید بود و همین سبب نارضایتی بیشتر مراجع تقلید شده بود.

در پاسخ به این ابراز نارضایتی مراجع تقلید که منبعث از نارضایتی عمومی جامعه از وضعیت اقتصادی بود،‌ هیات دولت در جلسه ای فوق العاده در تاریخ ۸ دی ماه ۱۴۰۱ رییس بانک مرکزی را برکنار کرد.

سفر وزیر اقتصاد به قم لغو شد
در همین روز قرار بود که وزیر اقتصاد نیز به برای شرکت در یک همایش به قم سفر کند اما قبل از سفر به قم، با وجود پخش برنامه سفر بین برخی خبرنگاران، سفر لغو شد.

در سفر لغو شده وزیر اقتصاد،‌ برنامه ای برای دیدار با مراجع تقلید وجود نداشت و اگر این سفر بدون دیدار با مراجع تقلید برگزار می شد، با واکنش خوبی در حوزه علمیه روبرو نمی شد.

به هر روی سفر یکی از اعضای کابینه در روز ۲۹ دی ماه به قم،‌ مهم تلقی می شود زیرا هم نخستین سفر برای دیدار با مراجع تقلید پس از نوسانات ارزی اخیر و انتقادات مراجع است و هم آزمونی برای سنجش واکنش مراجع تقلید به دولت.

انتهای پیام / ۱۰۵


کد مطلب: 107879

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/report/107879/دور-جدید-سفر-دولتی-ها-قم-دیدار-مراجع-تقلید-امروز-یکی-اعضای-کابینه-می-آید

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir