پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : 110529

چک لیست لوازم خانه برای تازه عروس‌ها

قم نيوز : آغاز زندگی مشترک همواره با چالش های شیرین و کوچک و بزرگی همراه است. تهیه لوازم ضروری منزل یکی از این موارد است که نیازمند برنامه ریزی و دقت نظر می باشد. این چک لیست به شما کمک می کند تا برای خرید جهیزیه خود، لیستی جامع و کاربردی تهیه کرده و با خیالی آسوده، اقدام به خرید نمایید.
چک لیست لوازم خانه برای تازه عروس ها
چک لیست لوازم خانه برای تازه عروس ها
آغاز زندگی مشترک همواره با چالش های شیرین و کوچک و بزرگی همراه است. تهیه لوازم ضروری منزل یکی از این موارد است که نیازمند برنامه ریزی و دقت نظر می باشد. این چک لیست به شما کمک می کند تا برای خرید جهیزیه خود، لیستی جامع و کاربردی تهیه کرده و با خیالی آسوده، اقدام به خرید نمایید.

قلب هر خانه، آشپزخانه است. بنابراین در وهله اول، لیستی از لوازم ضروری آشپزخانه را تهیه کنید. یخچال و فریزر باکیفیت، اجاق گاز و فر مناسب، ماشین لباسشویی برای تسهیل شستشو و ماشین ظرفشویی جهت صرفه جویی در وقت و انرژی، از ملزومات اولیه به شمار می روند.
با توجه به نیاز و سلیقه خود می توانید اقلامی مانند مایکروویو، قهوه ساز، چای ساز، مخلوط کن، غذاساز، آبمیوه گیری، رنده برقی، همزن برقی و گوشت کوب برقی را نیز به لیست خود اضافه نمایید.

فراموش نکنید که برای آشپزی لذت بخش به ابزارهایی همچون چاقوهای تیز و تخته آشپزخانه باکیفیت نیز نیاز دارید. قابلمه و تابه در سایزهای مختلف، ست ظروف چینی زیبا و مقاوم، قاشق و چنگال به تعداد کافی، لیوان و استکان برای پذیرایی از مهمان، کارد و چاقوی میوه خوری، لوازم پخت و پز مانند کفگیر، ملاقه و اسکوپ، لوازم سرو غذا از قبیل بشقاب، پیش دستی، دیس و کاسه، سطل زباله با درب مناسب، همگی از ملزومات یک آشپزخانه کاربردی هستند.

استراحت در اتاق خوابی راحت، انرژی بخش و زیبا برای شروع یک روز پرنشاط ضروری است. تهیه تخت خواب و تشک باکیفیت، ملحفه و روتختی مناسب با فصل، پتوهای گرم و نرم، میز آرایش جادار برای قرار دادن لوازم بهداشتی و آرایشی، صندلی راحت، باکس لباس داخل کمد برای نظم بخشیدن به لباس ها، آینه قدی برای مرتب کردن لباس، ساعت رومیزی برای مدیریت زمان، فرش یا موکت نرم و لطیف و پرده های زیبا که حریم خصوصی را حفظ کرده و نور را به خوبی تنظیم کنند، از جمله وسایلی هستند که برای اتاق خواب مورد نیاز است.

پذیرایی از مهمان یکی از ارکان زندگی مشترک است. مبلی راحت و باکیفیت که متناسب با فضای منزل شما باشد، میز عسلی برای قراردادن وسایل پذیرایی، تلویزیونی با سایز مناسب برای سرگرمی، سیستمی صوتی برای گوش دادن به موسیقی، فرش و موکت زیبا، پرده های شیک و متناسب با دکوراسیون، تابلوهای هنری و اشیاء دکوری که جلوه ای خاص به منزل شما می بخشند، از جمله لوازمی هستند که برای تدارک فضایی گرم و صمیمی در بخش پذیرایی به کار می آیند.
حمام و سرویس بهداشتی از فضاهای مهم منزل به شمار می روند که باید از نظر بهداشتی و کاربری در سطح مطلوبی قرار داشته باشند. وان یا دوش با توجه به متراژ فضا، روشویی با کابینت مناسب برای قرار دادن لوازم بهداشتی، توالت فرنگی، آینه برای آراستگی، کابینت برای نگهداری حوله و لوازم شوینده و حوله های باکیفیت از جمله لوازمی هستند که برای این بخش از منزل مورد نیاز است.

فراموش نکنید که تهیه برخی لوازم از قبیل جاروبرقی برای نظافت منزل، اتو و میز اتو برای مرتب کردن لباس ها، پنکه یا کولر برای روزهای گرم و بخاری یا شومینه برای فصول سرد، جعبه کمک های اولیه برای پیشگیری از حوادث و جعبه ابزار برای رفع مشکلات احتمالی منزل نیز ضروری است.

این چک لیست صرفا راهنمایی برای تهیه لوازم ضروری منزل است و شما می توانید با توجه به نیاز، سلیقه و بودجه خود آن را کم و زیاد کنید. قبل از خرید هر وسیله ای حتما تحقیق کرده و با مقایسه قیمت ها و کیفیت برندهای مختلف، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.
در بخش قبل به بررسی لوازم ضروری برای آشپزخانه، اتاق خواب، پذیرایی، حمام و سرویس بهداشتی و برخی لوازم کاربردی دیگر پرداختیم. در ادامه این لیست، به برخی از جزئیات و نکات تکمیلی پیرامون خرید لوازم جهیزیه اشاره خواهیم کرد:

نکات خرید لوازم آشپزخانه

  1. ظروف: در هنگام خرید ظروف، به جنس، طرح و رنگ آنها توجه کنید. ظروف چینی، سرامیکی و آرکوپال از جمله جنس های رایج برای ظروف هستند.
    لوازم برقی: حتما به برچسب انرژی لوازم برقی دقت کنید و مدل هایی را انتخاب کنید که مصرف انرژی پایینی دارند.
    چاقو: چاقوهای باکیفیت از جنس استیل ضد زنگ، لبه ای تیز و دسته ای ارگونومیک دارند و کار با آنها بسیار راحت تر است.
    قابلمه و تابه: جنس های مختلفی برای قابلمه و تابه وجود دارد که شامل تفلون، استیل، چدن و سرامیک می شود. هر کدام از این جنس ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

نکات خرید لوازم اتاق خواب

  1. تخت خواب: هنگام خرید تخت خواب به ابعاد و ارتفاع آن توجه کنید. همچنین جنس تشک و نوع پایه های تخت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
    ملحفه و روتختی: ملحفه و روتختی را از جنس های لطیف و ضد حساسیت انتخاب کنید.
    کمد لباس: کمد لباس را با توجه به حجم لباس های خود و با قفسه بندی مناسب تهیه کنید.
    پرده: جنس و طرح پرده ها را با توجه به دکوراسیون اتاق خواب انتخاب کنید.

نکات خرید لوازم پذیرایی

  1. مبل: مبلی را انتخاب کنید که متناسب با متراژ و سبک دکوراسیون منزل شما باشد. همچنین به نشیمن و راحتی مبل توجه کنید.
    فرش: فرش را در ابعاد و طرحی انتخاب کنید که با دکوراسیون منزل شما همخوانی داشته باشد.
    تابلو: تابلوهای هنری زیبایی و روح خاصی به فضای منزل شما می بخشند.

نکات خرید لوازم حمام و سرویس بهداشتی

  1. وان یا دوش: در صورتی که فضای کافی دارید، می توانید از وان و دوش به طور همزمان استفاده کنید.
    روشویی: روشویی را با توجه به متراژ حمام و با کابینت های جادار انتخاب کنید.
    حوله: حوله ها را از جنس های باکیفیت و با قدرت جذب بالا انتخاب کنید.

نکات کلی چک لیست لوازم خانه

  1. قبل از خرید: حتما لیست کاملی از لوازم مورد نیاز خود تهیه کنید تا چیزی را از قلم نیاندازید.
    بودجه بندی: برای خرید لوازم جهیزیه خود، بودجه مشخصی در نظر بگیرید و سعی کنید تا حد امکان در چارچوب آن عمل کنید.
    تحقیق: قبل از خرید هر وسیله ای، تحقیق کنید و با مقایسه قیمت ها و کیفیت برندهای مختلف، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.
    خرید از فروشگاه های معتبر: لوازم جهیزیه خود را از فروشگاه های معتبر و دارای ضمانت نامه خریداری کنید.
    استفاده از تخفیف: به دنبال فرصت های تخفیف و حراج باشید تا بتوانید با قیمت مناسب تری لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید.
    کمک از خانواده و دوستان: می توانید از خانواده و دوستان خود بخواهید که به شما جهیزیه بدهند.
با کمی برنامه ریزی و دقت نظر می توانید به راحتی لیست جهیزیه خود را تهیه کرده و لوازم ضروری منزل خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری نمایید.
با در نظر گرفتن این نکات کلی و نکات تکمیلی، می توانید با خیالی آسوده تر و با در نظر گرفتن تمام جوانب، اقدام به خرید لوازم خانه خود نمایید.
https://qomnews.ir/vdcf0xdy1w6dyta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما