کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرحوزه‌ها: زیرساخت‌های بین‌المللی قم تقویت شود

قم نیوز , 9 فروردين 1401 ساعت 21:30

مدیر حوزه‌های علمیه با انتقاد از ضعیف بودن زیرساخت‌های بین‌المللی قم گفت: زیرساخت قم با همه کارهایی که صورت گرفته است، هنوز متناسب با قم نیست.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار نوروزی با سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، به اهمیت و جایگاه قم و خدمت رسانی به این شهر پرداخت و اظهار داشت: کار شما از این جهت مقدس است که آبادانی شهر را در پی دارد، شهری که قلب تپنده فکری و معرفتی برای ایران و جهان است.

وی ادامه داد: قم، دارای ظرفیت بسیار غنی و بالایی در پذیرا شدن از بزرگان علمی و ایجاد تحول‌های شگرف بوده است، تاریخ قم، هیچگاه از نورافشانی در حوزه علمیه و معرفت خالی نشده است.

اعرافی با اشاره به جایگاه حوزه علمیه قم گفت: این حوزه مقدسه در دوره امام(ره) و آیت‌الله سید محمد رضا گلپایگانی (ره) دوره رشد و کنشگری خود را سپری کرد و با حضرت امام (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در عرصه های گوناگون کمی و کیفی به پیشرفت هایی دست یافت.

امام جمعه قم افزود: در یکصدسال گذشته و قرن اخیر، وقتی انسان وقایع را مرور می‌کند مشاهده می‌کند که همواره قم نقش موثری در ایران و منطقه داشته است.

مدیرحوزه‌های علمیه در ادامه ضمن بیان نکته‌هایی خاطرنشان کرد: موضوع تربیت نیرو و کادر سازی در شهرداری قم خوب بوده است، سرعت و دقت در اجرای طرح‌ها خوب و قابل قبول بوده است و امسال نیز باید با قوت بیشتر ادامه یابد.

وی با اشاره به لزوم همکاری مردم با مسئولان شهری قم، تصریح کرد: در حوزه مدیریت شهری هیچ طرحی به درستی پیش نمی‌رود، مگر اینکه شهروندان و مردم با شهرداری همراه باشند.

اعرافی ضمن تاکید بر عدالت منطقه‌ای در ارائه خدمات به شهروندان گفت: همواره از ابتدا به این نکته تاکید داشته‌ام و خوشبختانه نیز شهرداری قم در این مقوله اقدام‌های خوبی انجام داده است که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با تاکید بر بحث سبک معماری و شهرسازی گفت: توجه به سبک معماری و شهرسازی با نگاه سنتی و اسلامی ایرانی بسیار مهم است که البته این کار الگو می خواهد و در خصوص مبلمان شهری مبتنی بر شهرسازی اسلامی و ایرانی دقت روز افزون لازم دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: توجه به مسائل فرهنگی شهر هم از مسائل بسیار مهمی است که وظیفه همگان است، و همه نیز در این زمینه کوتاهی‌هایی کرده‌ایم، و باید یک اهتمام بیشتر در اصلاح فضای فرهنگی شهر داشته باشیم.


انتهای پیام / 105


کد مطلب: 103569

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/103569/مدیرحوزه-ها-زیرساخت-های-بین-المللی-قم-تقویت-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir