سه شنبه ۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 103569
منبع : قم نیوز

مدیرحوزه‌ها: زیرساخت‌های بین‌المللی قم تقویت شود

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه با انتقاد از ضعیف بودن زیرساخت‌های بین‌المللی قم گفت: زیرساخت قم با همه کارهایی که صورت گرفته است، هنوز متناسب با قم نیست.
مدیرحوزه‌ها: زیرساخت‌های بین‌المللی قم تقویت شود
مدیرحوزه‌ها: زیرساخت‌های بین‌المللی قم تقویت شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار نوروزی با سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، به اهمیت و جایگاه قم و خدمت رسانی به این شهر پرداخت و اظهار داشت: کار شما از این جهت مقدس است که آبادانی شهر را در پی دارد، شهری که قلب تپنده فکری و معرفتی برای ایران و جهان است.

وی ادامه داد: قم، دارای ظرفیت بسیار غنی و بالایی در پذیرا شدن از بزرگان علمی و ایجاد تحول‌های شگرف بوده است، تاریخ قم، هیچگاه از نورافشانی در حوزه علمیه و معرفت خالی نشده است.

اعرافی با اشاره به جایگاه حوزه علمیه قم گفت: این حوزه مقدسه در دوره امام(ره) و آیت‌الله سید محمد رضا گلپایگانی (ره) دوره رشد و کنشگری خود را سپری کرد و با حضرت امام (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در عرصه های گوناگون کمی و کیفی به پیشرفت هایی دست یافت.

امام جمعه قم افزود: در یکصدسال گذشته و قرن اخیر، وقتی انسان وقایع را مرور می‌کند مشاهده می‌کند که همواره قم نقش موثری در ایران و منطقه داشته است.

مدیرحوزه‌های علمیه در ادامه ضمن بیان نکته‌هایی خاطرنشان کرد: موضوع تربیت نیرو و کادر سازی در شهرداری قم خوب بوده است، سرعت و دقت در اجرای طرح‌ها خوب و قابل قبول بوده است و امسال نیز باید با قوت بیشتر ادامه یابد.

وی با اشاره به لزوم همکاری مردم با مسئولان شهری قم، تصریح کرد: در حوزه مدیریت شهری هیچ طرحی به درستی پیش نمی‌رود، مگر اینکه شهروندان و مردم با شهرداری همراه باشند.

اعرافی ضمن تاکید بر عدالت منطقه‌ای در ارائه خدمات به شهروندان گفت: همواره از ابتدا به این نکته تاکید داشته‌ام و خوشبختانه نیز شهرداری قم در این مقوله اقدام‌های خوبی انجام داده است که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با تاکید بر بحث سبک معماری و شهرسازی گفت: توجه به سبک معماری و شهرسازی با نگاه سنتی و اسلامی ایرانی بسیار مهم است که البته این کار الگو می خواهد و در خصوص مبلمان شهری مبتنی بر شهرسازی اسلامی و ایرانی دقت روز افزون لازم دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: توجه به مسائل فرهنگی شهر هم از مسائل بسیار مهمی است که وظیفه همگان است، و همه نیز در این زمینه کوتاهی‌هایی کرده‌ایم، و باید یک اهتمام بیشتر در اصلاح فضای فرهنگی شهر داشته باشیم.


انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcb0fb89rhbgsp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما