کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در قم

خبرگزاری فارس , 24 فروردين 1401 ساعت 16:56

دبیر سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در نشست خبری در قم، از برگزاری این جشنواره به میزبانی دانشگاه قم در اردیبهشت ماه سال جاری خبرداد.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمدرضا کریمی والا سه شنبه شب در نشست خبری سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که در سالن جلسات ساختمان مرکزی دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری این جشنواره توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا این جشنواره، اولین جشنواره قرآن و عترت است که از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است.

وی اضافه کرد: این جشنواره در ۹ بخش آوایی، معارفی، پژوهشی، هنری، ادبی، فناوری، نوآفرینی‌های قرآنی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و در ۴۰ رشته برگزار می‌شود.

دبیر سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور ابراز کرد: در مرحله ملی دانشجویان هشت دستگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، فنی حرفه‌ای، فرهنگیان، علمی کاربردی، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و معارف قرآنی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

وی در خصوص زمان‌بندی برگزاری بخش‌های حضوری جشنواره ملی قرآن و حدیث، عنوان کرد: مسابقات بخش‌های معارفی جشنواره، در روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه و مسابقات بخش‌ آوایی از ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت ماه شامل رشته‌های اذان، تواشیح، دعا، ترتیل و قرائت و حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم به میزبانی دانشگاه قم برگزار می‌شود.

کریمی والا خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به نفرات برتر جشنواره ملی قرآن و عترت، یازدهم خردادماه همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 103811

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/103811/برگزاری-سی-ششمین-جشنواره-ملی-قرآن-عترت-دانشجویان-کشور-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir