> قم نیوز - زائران اربعین نسبت به بیماری‌های واگیردار مراقبت بیشتری داشته باشند - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زائران اربعین نسبت به بیماری‌های واگیردار مراقبت بیشتری داشته باشند

قم نیوز , 6 شهريور 1401 ساعت 10:32

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم گفت: با توجه به شیوع برخی بیماری‌های واگیردار در کشورهای همسایه، زائران باید مراقبت بیشتری در این زمینه داشته باشند.


به گزارش قم نیوز محمد نیک‌پور مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم با بیان این‌که مردم باید باور داشته باشند کرونا تمام نشده است، افزود: ممکن است ویروس کرونا در منطقه تغییرات ژنتیکی پیدا کند و به قابلیت‌های مختلفی دچار شود.

وی با تاکید بر دریافت دوز یادآور واکسن کرونا، اضافه کرد: درصد زیادی از افرادی که دچار بیماری شدید کرونا و یا مرگ‌ومیر حاصل از کووید۱۹ می‌شوند، هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند و یا بیش از ۶ ماه از آخرین دوز دریافتی آن‌ها گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و شست و شوی دست‌ها، ۴۰ تا ۶۰ درصد این بیماری کاهش می‌یابد.

نیک‌پور گفت: با توجه به این‌که برخی از کشورهای منطقه درگیری بیماری وبا هستند، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بسیار مهم است؛ شست و شوی دست و صورت، گندزدایی و انگل زدایی میوه و سبزی‌ها و نظافت و ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی و مجتمع‌های بین‌راهی برای جلوگیری از شیوع وبا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: بیماری وبا با شست و شوی دست، ضدعفونی کردن میوه، سبزی‌ها و گندزدایی سرویس‌های بهداشتی و استفاده از آب و یخ بهداشتی قابل کنترل است.

وی خاطرنشان کرد: آبله میمونی نیز از بیماری‌هایی است که شبیه سرخک و آبله‌مرغان می‌باشد، بیشتر از طریق ریزذرات تنفسی و بثورات جلدی انتقال پیدا می‌کند، دستورالعمل‌هایی که برای بیماری‌های تنفسی مدنظر است از جمله ماسک و دستکش می‌تواند برای پیشگیری از ابتلا بسیار کارآمد باشد.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم تاکید کرد: افرادی که عازم پیاده‌روی اربعین هستند باید نسبت به بیماری‌ها، مراقبت لازم را داشته باشند تا با سلامت به زیارت بپردازند.


انتهای پیام / 106


کد مطلب: 106028

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/106028/زائران-اربعین-نسبت-بیماری-های-واگیردار-مراقبت-بیشتری-داشته-باشند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir