قم نيوز : مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم گفت: با توجه به شیوع برخی بیماری‌های واگیردار در کشورهای همسایه، زائران باید مراقبت بیشتری در این زمینه داشته باشند.
زائران اربعین نسبت به بیماری‌های واگیردار مراقبت بیشتری داشته باشند
زائران اربعین نسبت به بیماری‌های واگیردار مراقبت بیشتری داشته باشند
به گزارش قم نیوز محمد نیک‌پور مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم با بیان این‌که مردم باید باور داشته باشند کرونا تمام نشده است، افزود: ممکن است ویروس کرونا در منطقه تغییرات ژنتیکی پیدا کند و به قابلیت‌های مختلفی دچار شود.

وی با تاکید بر دریافت دوز یادآور واکسن کرونا، اضافه کرد: درصد زیادی از افرادی که دچار بیماری شدید کرونا و یا مرگ‌ومیر حاصل از کووید۱۹ می‌شوند، هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند و یا بیش از ۶ ماه از آخرین دوز دریافتی آن‌ها گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و شست و شوی دست‌ها، ۴۰ تا ۶۰ درصد این بیماری کاهش می‌یابد.

نیک‌پور گفت: با توجه به این‌که برخی از کشورهای منطقه درگیری بیماری وبا هستند، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بسیار مهم است؛ شست و شوی دست و صورت، گندزدایی و انگل زدایی میوه و سبزی‌ها و نظافت و ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی و مجتمع‌های بین‌راهی برای جلوگیری از شیوع وبا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: بیماری وبا با شست و شوی دست، ضدعفونی کردن میوه، سبزی‌ها و گندزدایی سرویس‌های بهداشتی و استفاده از آب و یخ بهداشتی قابل کنترل است.

وی خاطرنشان کرد: آبله میمونی نیز از بیماری‌هایی است که شبیه سرخک و آبله‌مرغان می‌باشد، بیشتر از طریق ریزذرات تنفسی و بثورات جلدی انتقال پیدا می‌کند، دستورالعمل‌هایی که برای بیماری‌های تنفسی مدنظر است از جمله ماسک و دستکش می‌تواند برای پیشگیری از ابتلا بسیار کارآمد باشد.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم تاکید کرد: افرادی که عازم پیاده‌روی اربعین هستند باید نسبت به بیماری‌ها، مراقبت لازم را داشته باشند تا با سلامت به زیارت بپردازند.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcewp8zvjh877i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما