کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمادگی دستگاه‌های استان قم برای خدمت رسانی به زائران روز‌های پایانی ماه صفر

خبرگزاری واحد مرکزی خبر , 20 شهريور 1402 ساعت 22:51

معاون استاندار قم گفت: با توجه به تعطیلات پایان تابستان و مقارن شدن با مناسبتهای پایان ماه صفر استان قم آماده میزبانی از زائران در این روزهاست.


به گزارش قم نیوز ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی فرهنگی و امور زیارت استاندار قم در جلسه هماهنگی مناسبت‌های پایانی ماه صفر در جمع مدیران استانی گفت: با توجه به تعطیلات پایان تابستان و مقارن شدن با ایام شهادت امام حسن و امام رضا علیه السلام و وفات پیامبر اکرم صلوات الله علیه استان قم آماده میزبانی از زائران و همشهریان در این روزهاست.

وی تامین اقلام هیئت‌های مذهبی، آمادگی دستگاه‌های حمل و نقل جاده‌ای و حمل و نقل درون شهری، نظارت و بازرسی اصناف از مراکز خدماتی، نظارت تاکسیرانی بر قیمت‌ها و افزایش حضور تاکسی‌ها در مناطق مرکزی شهر، استقرار نیرو‌های راهور در جاده‌ها و حضور پلیس برای ایجاد امنیت از اقدامات روز‌های پایانی ماه صفر در استان قم است.

 مقیمی اشاره‌ای به اسکان زائران در مدارس استان داشت و افزود: با توجه به استقبال فرهنگیان استان ۵ مدرسه در سطح نواحی مختلف آماده اسکان از زائران در روز‌های پایانی ماه صفر هستند.

جانشین ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استان قم اسکان حمایت و هدایت اتباع باقیمانده از سفر اربعین را از دیگر اقدامات استان در این روز‌ها دانست و گفت: با توجه به حجم خروج اتباع افغانستانی و پاکستانی از مرز عراق به سمت ایران پیش بینی حضور ۵۰ هزار اتباع پاکستانی در سطح استان داریم که مکان‌های مسجد مقدس جمکران، امامزاده شاه جمال و موکب حضرت معصومه(س) برای اسکان آن‌ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام / 113 


کد مطلب: 109662

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/109662/آمادگی-دستگاه-های-استان-قم-خدمت-رسانی-زائران-روز-های-پایانی-ماه-صفر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir