کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه قم: فعالیت های هوافضای ایران برای کشور سودمند است

خبرگزاری ايرنا , 13 بهمن 1402 ساعت 16:34

مولف : تحریریه قم نیوز

امام جمعه قم شگفتی، عصبانیت و واکنش آمریکا و غرب به پیشرفت‌های خیره کننده ایران در هوافضا و پرتاب ماهواره ایرانی ثریا با ماهواره بر قائم را قابل توجه و تامل دانست و گفت: این فعالیت‌ها برای جمهوری اسلامی سودمند است و آثار فراوانی دارد.


به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم تاکید کرد: فضا یک نعمت الهی است و استفاده از آن برای همه از جمله ایران، آزاد است.

 
وی افزود: یکی از علت‌های عصبانیت دولت‌های غربی آن است که ایران برغم این همه تحریم‌ها و تهدیدها چطور توانسته از عهده این کار بر بیاید و تا این حد رشد کند.
 
سعیدی بیان داشت: این حرکت نظام ما یک پیوست فرهنگی دارد، به این معنا که می‌شود بدون التماس، سازش و وابستگی به آمریکا و غرب، به استقلال و پیشرفت دست یافت و پیام شما مردم هم به آمریکا و انگلیس و کشورهای غربی این است که به یاری خدا، ایران اسلامی در همه عرصه‌ها درخشیده و خواهد درخشید و همان‌گونه که امام‌ نیز فرمودند شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید.
 
امام جمعه قم در بخشی دیگری از سخنان خود آغاز دهه دهه مبارک فجر و بازگشت پیروزمندانه حضرت امام‌(ره) را به مردم مومن، مقاوم و ولایت‌مدار ایران تبریک گفت و با ذکر این مطلب که یکی از کارها و برنامه‌های حضرت امام مساله برگزاری انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود افزود: اکنون کمتر از یک ماه به انتخابات سرنوشت‌ساز خانه ملت و مجلس خبرگان رهبری در یازدهم اسفندماه باقی‌مانده است.
 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) ادامه داد: فعالیت‌های دشمنان و بدخواهان کشور از هم‌اکنون حاکی از اهمیت بالای انتخابات برای آنان است.
 
سعیدی اضافه کرد: شما مردم وظیفه‌شناس با شرکت پُرشور خودتان، بار دیگر دشمنان اسلام را از دست‌اندازی به کشورتان مایوس خواهید کرد.
 
وی اظهار کرد: انتخاباتی که خود ملت هم به خوبی به اهمیت و نقش آن در تحول آفرینی و سرنوشت کشور واقفند و می‌دانند مشارکت در انتخابات چه اهمیت و ارزش بزرگی برای کشور دارد.
 
وی ادامه داد: انتخاباتی که به طور حتم با برنامه‌ریزی دستگاه‌های مختلف باید در محیط اَمن و سالم و میدانی باز برای همه گروه‌ها و احزاب در چارچوب قوانین کشور پیش برود.
 
امام جمعه قم یادآور شد: رهبر معظم انقلاب چهار خصوصیت الزامی را برای انتخابات اعلام فرمودند، که مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت و امنیت از جمله آن است.


کد مطلب: 110151

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/110151/امام-جمعه-قم-فعالیت-های-هوافضای-ایران-کشور-سودمند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir