کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازرسان نامحسوس ، چشم پليس راه در سفرهاي نوروزي

28 اسفند 1391 ساعت 16:41

قم نیوز:رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان قم گفت: بازرسان نامحسوس در ايام نوروز در قالب مسافر با حضور در اتوبوس هاي بين شهري تخلف رانندگان را ثبت و بر اساس قانون برخورد مي کنند.


به گزارش قم نیوز، سرهنگ "اردشير جمشيدي راد" در مصاحبه با  پايگاه خبري پلیس با اشاره به تعطيلي ايام نوروز و تردد مسافران از محورهاي مواصلاتي استان و حضور در شهر مقدس قم سرعت در آزادراه ها و بزرگراه هاي استان را اعلام کرد.

وي با بيان اينکه حداکثر سرعت در آزادراه ها ۱۲۰ کيلومتر و حداقل ۷۰ کيلومتر در ساعت است از رانندگان خواست تا در صورت وجود ترافيک ، سرعتي مطمئن اتخاذ کنند.

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان سرعت ناوگان عمومي اعم از اتوبوس و ميني بوس را ۱۱۰ کيلومتر در ساعت عنوان کرد و افزود: حداکثر سرعت خودروهاي سواري در بزرگراه هاي برون شهري ۱۱۰ کيلومتر و وسائل نقليه سنگين نيز ۱۰۰ کيلومتر در ساعت است.
سرهنگ "اردشير جمشيدي راد" با بيان اينکه حداکثر سرعت در جاده هاي اصلي برون شهري روزها ۹۵ کيلومتر و شب ها ۸۵ کيلومتر است گفت: با توجه به دوطرفه بودن محورهاي فرعي استان ، سرعت در اين محورها با نصب تابلو مشخص شده است .

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان در ادامه با اشاره به تمايل رانندگان وسائل نقليه به مسيرهاي کوتاه قم- ساوه "محورجعفريه" و قم – گرمسار ، با توجه به دو طرفه بودن اين جاده ها و تردد وسائل نقليه سنگين ، از رانندگان خواست تا با پرهيز از هرگونه سرعت و سبقت مجاز و انحراف به چپ در ايام نوروز از بروز حوادث تلخ جلوگيري کنند.

سرهنگ "اردشير جمشيدي راد" در بخش ديگري از سخنان خود در توصيه اي به رانندگان خودرو سواري گفت: از رانندگان خودروهاي سواري به علت نبود روشنايي ، اماکن رفاهي و تردد خودروهاي سنگين در محور قم – گرمسار ، تقاضا مي شود حتي المقدور شب ها از اين مسير تردد نکنند.

وي در ادامه ضمن تاکيد بر بستن کمربند ايمني و پرهيز از هرگونه عجله و شتاب در رانندگي در ايام نوروز ، از مردم خواست تا همکاري و همراهي لازم را با کاکنان پليس راه و خدمتگزاران خود در جاده ها داشته باشند.

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان افزود: رانندگان پس از هر دو ساعت رانندگي نياز به ۱۵ دقيقه استراحت دارند و به هيچ وجه با حالت خواب آلودگي و خستگي رانندگي نکنند.

سرهنگ "اردشير جمشيدي راد" با بيان اينکه بستن کمربند ايمني براي مسافران وسائل نقليه عمومي بين شهري الزامي است ادامه داد: ناوگان عمومي با استفاده از بازرسان نامحسوس در قالب مسافر در اتوبوس هاي بين شهري هرگونه تخلف راننده را ثبت و بر اساس قانون برخورد مي کنند.


رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به محدوديت هاي ترافيکي در ايام نوروز اظهار داشت: اين محدوديت ها از روز پنجشنبه مورخ ۲۴ اسفند ۹۱ تا پايان روز شنبه مورخ ۱۷ فروردين ۹۲ و شامل کليه محورهاي برون شهري اصلي و فرعي قم مي باشد.

وي ادامه داد: در اين محدوديت ها تردد کليه وسايل نقليه باربري اعم از تريلي - کاميون و کاميونت بجز حاملين مواد سوختي و فاسد شدني ، از محور سلفچگان - قم ، کاشان - قم و تهران - قم و بالعکس ممنوع است.

سرهنگ "اردشير جمشيدي راد" افزود: محدوديت ها در روزهاي ۲۹ اسفند ۹۱ الي اول فروردين ۹۲ ، چهارم فروردين ۹۲ ، ۱۲ فروردين ۹۲ الي ۱۳ فروردين ۹۲ و ۱۶ فروردين ۹۲ الي ۱۷ فروردين ۹۲ ، از ساعت ۱۴ لغايت ۲۴ ، قابل اجرا است.

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان قم در پايان گفت: تردد کليه وسايل نقليه سنگين که از استان‏هاي مرکزي و اصفهان به سمت تهران در حرکت هستند ، از محورسلفچگان - ساوه - تهران و بالعکس انجام خواهد شد و تردد کليه وسايل نقليه سنگين که از استان‏هاي جنوبي کشور شامل هرمزگان - سيستان و بلوچستان - کرمان و يزد به سمت تهران در حرکت هستند ، از مسير سه راهي نطنز - مورچه خورت - دليجان - سلفچگان - ساوه - تهران و بالعکس امکان پذير است .

انتهای پیام/۱۱۹/


کد مطلب: 12732

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/12732/بازرسان-نامحسوس-چشم-پليس-راه-سفرهاي-نوروزي

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir