دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : 12732

بازرسان نامحسوس ، چشم پليس راه در سفرهاي نوروزي

قم نيوز : قم نیوز:رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان قم گفت: بازرسان نامحسوس در ايام نوروز در قالب مسافر با حضور در اتوبوس هاي بين شهري تخلف رانندگان را ثبت و بر اساس قانون برخورد مي کنند.
سرهنگ اردشیری رییس پلیس  راه فرماندهی نیروی انتظامی،اسفند91
سرهنگ اردشیری رییس پلیس راه فرماندهی نیروی انتظامی،اسفند91
به گزارش قم نیوز، سرهنگ "اردشير جمشيدي راد" در مصاحبه با  پايگاه خبري پلیس با اشاره به تعطيلي ايام نوروز و تردد مسافران از محورهاي مواصلاتي استان و حضور در شهر مقدس قم سرعت در آزادراه ها و بزرگراه هاي استان را اعلام کرد.

وي با بيان اينکه حداکثر سرعت در آزادراه ها ۱۲۰ کيلومتر و حداقل ۷۰ کيلومتر در ساعت است از رانندگان خواست تا در صورت وجود ترافيک ، سرعتي مطمئن اتخاذ کنند.

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان سرعت ناوگان عمومي اعم از اتوبوس و ميني بوس را ۱۱۰ کيلومتر در ساعت عنوان کرد و افزود: حداکثر سرعت خودروهاي سواري در بزرگراه هاي برون شهري ۱۱۰ کيلومتر و وسائل نقليه سنگين نيز ۱۰۰ کيلومتر در ساعت است.
سرهنگ "اردشير جمشيدي راد" با بيان اينکه حداکثر سرعت در جاده هاي اصلي برون شهري روزها ۹۵ کيلومتر و شب ها ۸۵ کيلومتر است گفت: با توجه به دوطرفه بودن محورهاي فرعي استان ، سرعت در اين محورها با نصب تابلو مشخص شده است .

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان در ادامه با اشاره به تمايل رانندگان وسائل نقليه به مسيرهاي کوتاه قم- ساوه "محورجعفريه" و قم – گرمسار ، با توجه به دو طرفه بودن اين جاده ها و تردد وسائل نقليه سنگين ، از رانندگان خواست تا با پرهيز از هرگونه سرعت و سبقت مجاز و انحراف به چپ در ايام نوروز از بروز حوادث تلخ جلوگيري کنند.

سرهنگ "اردشير جمشيدي راد" در بخش ديگري از سخنان خود در توصيه اي به رانندگان خودرو سواري گفت: از رانندگان خودروهاي سواري به علت نبود روشنايي ، اماکن رفاهي و تردد خودروهاي سنگين در محور قم – گرمسار ، تقاضا مي شود حتي المقدور شب ها از اين مسير تردد نکنند.

وي در ادامه ضمن تاکيد بر بستن کمربند ايمني و پرهيز از هرگونه عجله و شتاب در رانندگي در ايام نوروز ، از مردم خواست تا همکاري و همراهي لازم را با کاکنان پليس راه و خدمتگزاران خود در جاده ها داشته باشند.

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان افزود: رانندگان پس از هر دو ساعت رانندگي نياز به ۱۵ دقيقه استراحت دارند و به هيچ وجه با حالت خواب آلودگي و خستگي رانندگي نکنند.

سرهنگ "اردشير جمشيدي راد" با بيان اينکه بستن کمربند ايمني براي مسافران وسائل نقليه عمومي بين شهري الزامي است ادامه داد: ناوگان عمومي با استفاده از بازرسان نامحسوس در قالب مسافر در اتوبوس هاي بين شهري هرگونه تخلف راننده را ثبت و بر اساس قانون برخورد مي کنند.


رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به محدوديت هاي ترافيکي در ايام نوروز اظهار داشت: اين محدوديت ها از روز پنجشنبه مورخ ۲۴ اسفند ۹۱ تا پايان روز شنبه مورخ ۱۷ فروردين ۹۲ و شامل کليه محورهاي برون شهري اصلي و فرعي قم مي باشد.

وي ادامه داد: در اين محدوديت ها تردد کليه وسايل نقليه باربري اعم از تريلي - کاميون و کاميونت بجز حاملين مواد سوختي و فاسد شدني ، از محور سلفچگان - قم ، کاشان - قم و تهران - قم و بالعکس ممنوع است.

سرهنگ "اردشير جمشيدي راد" افزود: محدوديت ها در روزهاي ۲۹ اسفند ۹۱ الي اول فروردين ۹۲ ، چهارم فروردين ۹۲ ، ۱۲ فروردين ۹۲ الي ۱۳ فروردين ۹۲ و ۱۶ فروردين ۹۲ الي ۱۷ فروردين ۹۲ ، از ساعت ۱۴ لغايت ۲۴ ، قابل اجرا است.

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان قم در پايان گفت: تردد کليه وسايل نقليه سنگين که از استان‏هاي مرکزي و اصفهان به سمت تهران در حرکت هستند ، از محورسلفچگان - ساوه - تهران و بالعکس انجام خواهد شد و تردد کليه وسايل نقليه سنگين که از استان‏هاي جنوبي کشور شامل هرمزگان - سيستان و بلوچستان - کرمان و يزد به سمت تهران در حرکت هستند ، از مسير سه راهي نطنز - مورچه خورت - دليجان - سلفچگان - ساوه - تهران و بالعکس امکان پذير است .

انتهای پیام/۱۱۹/
https://qomnews.ir/vdcewf8z.jh8wxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما