کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

7 طرح مهر ماندگار در قم به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس , 14 ارديبهشت 1392 ساعت 8:26

قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: هفت طرح مهر ماندگار در دستور کار این سازمان قرار گرفته که از این تعداد سه طرح آماده بهره‌برداری است.


به گزارش قم نیوز، یونس عالی‌پور با تبیین مهمترین اقدامات انجام شده در بخش صنعت در سال ۹۱ اظهار کرد: در طول این مدت ۱۷۸ فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده یعنی به ازای هر دو روز در سال ۹۱ یک کارخانه صنعتی در استان قم راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با صدور تعداد پروانه‌های یاد شده برای ۳ هزار و ۸۸۹ نفر اشتغال ایجاد شده و ۳ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان قم صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم همچنین به تعداد جواز تاسیس و طرح توسعه صادره در قم اشاره کرد و افزود: در طول این مدت ۳۷۶ فقره جواز تاسیس صادر شده که این آمار نشان می‌دهد به صورت میانگین روزانه یک جواز تاسیس برای متقاضیان صادر شده است.

وی از اشتغال ۷ هزار و ۷۰۱ نفر خبر داد و گفت: در این راستا ۸ هزار و ۲۳۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

عالی‌پور ادامه داد: در طول این مدت بیش از ۹ جلسه کمیته صنعت و معدن ویژه پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی برگزار شد.

وی به معرفی ۱۱۰ واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات ریالی به صندوق توسعه ملی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال برای سرمایه در گردش به واحدهایی که موفق به اخذ قرارداد شدند تسهیلات اعطا شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه هفت طرح صنعتی مهر ماندگار در دستور کار این سازمان قرار گرفته است، اظهار کرد: اکنون سه طرح از این تعداد آماده افتتاح است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۲۰ میلیارد ریال برای واحدهای صنعتی استان قم از طریق وزارت صنعت از منبع اعتبارات سه درصدی منابع بانک صنعت و معدن جذب شده است.

عالی‌پور گفت: تفاهمنامه‌ای به میزان ۳۰ میلیارد ریال برای صیانت از تولید با عاملیت بانک صنعت و معدن منعقد شده است.

انتهای پیام/۱۱۶/


کد مطلب: 13841

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/13841/7-طرح-مهر-ماندگار-قم-بهره-برداری-می-رسد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir