شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب : 13841
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

7 طرح مهر ماندگار در قم به بهره‌برداری می‌رسد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: هفت طرح مهر ماندگار در دستور کار این سازمان قرار گرفته که از این تعداد سه طرح آماده بهره‌برداری است.
7 طرح مهر ماندگار در قم به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش قم نیوز، یونس عالی‌پور با تبیین مهمترین اقدامات انجام شده در بخش صنعت در سال ۹۱ اظهار کرد: در طول این مدت ۱۷۸ فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده یعنی به ازای هر دو روز در سال ۹۱ یک کارخانه صنعتی در استان قم راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با صدور تعداد پروانه‌های یاد شده برای ۳ هزار و ۸۸۹ نفر اشتغال ایجاد شده و ۳ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان قم صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم همچنین به تعداد جواز تاسیس و طرح توسعه صادره در قم اشاره کرد و افزود: در طول این مدت ۳۷۶ فقره جواز تاسیس صادر شده که این آمار نشان می‌دهد به صورت میانگین روزانه یک جواز تاسیس برای متقاضیان صادر شده است.

وی از اشتغال ۷ هزار و ۷۰۱ نفر خبر داد و گفت: در این راستا ۸ هزار و ۲۳۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

عالی‌پور ادامه داد: در طول این مدت بیش از ۹ جلسه کمیته صنعت و معدن ویژه پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی برگزار شد.

وی به معرفی ۱۱۰ واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات ریالی به صندوق توسعه ملی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال برای سرمایه در گردش به واحدهایی که موفق به اخذ قرارداد شدند تسهیلات اعطا شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه هفت طرح صنعتی مهر ماندگار در دستور کار این سازمان قرار گرفته است، اظهار کرد: اکنون سه طرح از این تعداد آماده افتتاح است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۲۰ میلیارد ریال برای واحدهای صنعتی استان قم از طریق وزارت صنعت از منبع اعتبارات سه درصدی منابع بانک صنعت و معدن جذب شده است.

عالی‌پور گفت: تفاهمنامه‌ای به میزان ۳۰ میلیارد ریال برای صیانت از تولید با عاملیت بانک صنعت و معدن منعقد شده است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgq79q.ak9wt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما