کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در سه ماهه نخست سال صورت گرفت:

صدور 300 پروانه احداث بنا در منطقه 6 قم

17 تير 1392 ساعت 8:58

قم نیوز: شهردار منطقه 6 قم از صدور 300 پروانه احداث بنا در سه ماهه نخست سال جاری در این منطقه خبر داد.


به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابوالفضل رسولی با اشاره به این که در سال گذشته 812 پروانه از طریق معاونت شهرسازی و معماری منطقه 6 صادر گردید، اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری نیز قریب به 300 پروانه احداث بنا در این منطقه صادر شده است.

وی بیان داشت: در سال گذشته برای مساحتی بالغ بر 30 هزار و چهارصد و هفتاد متر مربع پروانه احداث بنا صادر شد که شامل 281 واحد مسکونی، 140 واحد تجاری و 3 واحد مذهبی می شود.

رسولی خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال نیز برای مساحتی بالغ بر 20 هزار و 900 متر مربع، پروانه ساخت بنا صادر شده است که شامل 103 واحد مسکونی و 52 واحد تجاری ست.

وی با بیان این که در سال 91 تعداد 43 پایان کار ساختمان در منطقه 6 صادر شده است، عنوان داشت: یکی از مولفه های اصلی توسعه یافتگی در شهر نشینی رعایت اصول و مقررات شهرسازی می باشد، این در حالی است که یکی از معضلات اصلی این منطقه عدم پایبندی برخی از شهروندان به اصول ساخت و ساز است.

رسولی تصریح کرد: از بین رفتن هویت شهری، عدم تحقق زیبا سازی شهر و عدم استحکام و کیفیت در ساخت و ساز از مهمترین پیامدهایی ست که در صورت بی توجهی به رعایت اصول و مقررات شهرسازی بوجود می آید.

شهردار منطقه 6 ابراز داشت: یکی دیگر از مشکلاتی که در پی عدم رعایت اصول ساخت و ساز بوجود می آید دریافت عدم خلافی به جای پایان کار است که موجب کاهش کیفیت سازه و همچنین عدم بهره مندی شهروندان از تسهیلات مناسب می باشد.

وی با تاکید بر این که شهروندان باید دقت داشته باشند از خرید زمین های بدون توافق و زمین هایی که به صورت غیر مجاز تفکیک شده اند خود داری کنند یادآور شد: مردم منطقه با مراجعه به شهرداری منطقه 6 می توانند از وضعیت ملکی که می خواهند خریداری کنند اطلاع بیشتری کسب نمایند.


انتهای پیام/122


کد مطلب: 14987

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/14987/صدور-300-پروانه-احداث-بنا-منطقه-6-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir