دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : 14987
در سه ماهه نخست سال صورت گرفت:

صدور 300 پروانه احداث بنا در منطقه 6 قم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه 6 قم از صدور 300 پروانه احداث بنا در سه ماهه نخست سال جاری در این منطقه خبر داد.
صدور 300 پروانه احداث بنا در منطقه 6 قم
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابوالفضل رسولی با اشاره به این که در سال گذشته 812 پروانه از طریق معاونت شهرسازی و معماری منطقه 6 صادر گردید، اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری نیز قریب به 300 پروانه احداث بنا در این منطقه صادر شده است.

وی بیان داشت: در سال گذشته برای مساحتی بالغ بر 30 هزار و چهارصد و هفتاد متر مربع پروانه احداث بنا صادر شد که شامل 281 واحد مسکونی، 140 واحد تجاری و 3 واحد مذهبی می شود.

رسولی خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال نیز برای مساحتی بالغ بر 20 هزار و 900 متر مربع، پروانه ساخت بنا صادر شده است که شامل 103 واحد مسکونی و 52 واحد تجاری ست.

وی با بیان این که در سال 91 تعداد 43 پایان کار ساختمان در منطقه 6 صادر شده است، عنوان داشت: یکی از مولفه های اصلی توسعه یافتگی در شهر نشینی رعایت اصول و مقررات شهرسازی می باشد، این در حالی است که یکی از معضلات اصلی این منطقه عدم پایبندی برخی از شهروندان به اصول ساخت و ساز است.

رسولی تصریح کرد: از بین رفتن هویت شهری، عدم تحقق زیبا سازی شهر و عدم استحکام و کیفیت در ساخت و ساز از مهمترین پیامدهایی ست که در صورت بی توجهی به رعایت اصول و مقررات شهرسازی بوجود می آید.

شهردار منطقه 6 ابراز داشت: یکی دیگر از مشکلاتی که در پی عدم رعایت اصول ساخت و ساز بوجود می آید دریافت عدم خلافی به جای پایان کار است که موجب کاهش کیفیت سازه و همچنین عدم بهره مندی شهروندان از تسهیلات مناسب می باشد.

وی با تاکید بر این که شهروندان باید دقت داشته باشند از خرید زمین های بدون توافق و زمین هایی که به صورت غیر مجاز تفکیک شده اند خود داری کنند یادآور شد: مردم منطقه با مراجعه به شهرداری منطقه 6 می توانند از وضعیت ملکی که می خواهند خریداری کنند اطلاع بیشتری کسب نمایند.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdciy3az.t1a5v2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما