کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

حمایت از فناوران باید ضمانت اجرایی داشته باشد

خبرگزاری فارس , 27 تير 1392 ساعت 17:58

قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضرورت مشخص شدن روش‌های حمایت از فناوران گفت: طرح‌هایی که در این زمینه ارائه می‌شود باید از ضمانت اجرایی لازم برخوردار باشد.


 به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی پیش از ظهر امروز در سومین جلسه شورای پارک علم و فناوری قم اهمیت مشخص شدن سازوکارهای لازم برای حمایت از فعالان عرصه فناوری و تولید علم تاکید کرد: شهر قم دارای وجهه و اصالتی حوزوی و مذهبی است و در کنار توجه به این مهم باید در عرصه ایجاد مسائل رفاهی و اشتغال نیز اقدامات لازم در این شهر انجام شود.
 
وی گفت: در شهری که ام‌القرای جهان اسلام بوده و مرکز علم و فقاهت به شمار می‌رود باید از جنبه‌های مختلف از جمله امنیت و رفاه اقتصادی نیز در سطح مطلوبی باشد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد پارک‌های علم و فناوری تاکید کرد: پارک‌های علم و فناوری بستر بسیار مناسبی است که در آن توانمندی‌ها و استعدادهای نسل جوان و نخبه استان در مسیر صحیح هدایت شود.
 
وی ضرورت اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌ها و دستاوردهای پارک‌های علم و فناوری به مردم را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید اهداف این مراکز مهم به مردم معرفی شود تا خود ایشان برای حضور و معرفی فرزندانشان به پارک‌های علم و فناوری پیش‌قدم شوند.
 
امیرآبادی افزود: مکان فعلی که پارک علم و فناوری قم در آن مستقر شده است پاسخگوی نیازهای بلند مدت نخواهد بود و باید توسعه عمرانی پارک علم و فناوری قم در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
 
وی پیشنهاد کرد برای معرفی هرچه بیشتر دستاوردهای پارک علم و فناوری نمایشگاهی دائمی در نقاط پر تردد شهر قم ایجاد شود.
 
نماینده مردم قم در خانه ملت به مسئله حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: قانون‌ حمایت از فعالان این عرصه هنوز پشتوانه اجرایی لازم را ندارد و در این زمینه با خلأ روبه‌رو هستیم.
 

انتهای پیام/122


کد مطلب: 15358

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/15358/حمایت-فناوران-باید-ضمانت-اجرایی-داشته-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir