پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : 15358
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

حمایت از فناوران باید ضمانت اجرایی داشته باشد

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضرورت مشخص شدن روش‌های حمایت از فناوران گفت: طرح‌هایی که در این زمینه ارائه می‌شود باید از ضمانت اجرایی لازم برخوردار باشد.
حمایت از فناوران باید ضمانت اجرایی داشته باشد
 به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی پیش از ظهر امروز در سومین جلسه شورای پارک علم و فناوری قم اهمیت مشخص شدن سازوکارهای لازم برای حمایت از فعالان عرصه فناوری و تولید علم تاکید کرد: شهر قم دارای وجهه و اصالتی حوزوی و مذهبی است و در کنار توجه به این مهم باید در عرصه ایجاد مسائل رفاهی و اشتغال نیز اقدامات لازم در این شهر انجام شود.
 
وی گفت: در شهری که ام‌القرای جهان اسلام بوده و مرکز علم و فقاهت به شمار می‌رود باید از جنبه‌های مختلف از جمله امنیت و رفاه اقتصادی نیز در سطح مطلوبی باشد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد پارک‌های علم و فناوری تاکید کرد: پارک‌های علم و فناوری بستر بسیار مناسبی است که در آن توانمندی‌ها و استعدادهای نسل جوان و نخبه استان در مسیر صحیح هدایت شود.
 
وی ضرورت اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌ها و دستاوردهای پارک‌های علم و فناوری به مردم را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید اهداف این مراکز مهم به مردم معرفی شود تا خود ایشان برای حضور و معرفی فرزندانشان به پارک‌های علم و فناوری پیش‌قدم شوند.
 
امیرآبادی افزود: مکان فعلی که پارک علم و فناوری قم در آن مستقر شده است پاسخگوی نیازهای بلند مدت نخواهد بود و باید توسعه عمرانی پارک علم و فناوری قم در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
 
وی پیشنهاد کرد برای معرفی هرچه بیشتر دستاوردهای پارک علم و فناوری نمایشگاهی دائمی در نقاط پر تردد شهر قم ایجاد شود.
 
نماینده مردم قم در خانه ملت به مسئله حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: قانون‌ حمایت از فعالان این عرصه هنوز پشتوانه اجرایی لازم را ندارد و در این زمینه با خلأ روبه‌رو هستیم.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcbwfb8.rhbsspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما